A kutatás szerint a magyar cégek növekedését leginkább a digitális átalakulással járó kihívások és a megfelelő tudású és tehetségű munkaerő hiánya akadályozza a válaszadók 29 illetve 27 százaléka szerint.
A közleményben Rencz Botond, az EY vezérigazgatója kiemelte: azok a vállalkozások a legvonzóbbak a befektetők számára, amelyek lépést tudnak tartani a technológiai fejlődéssel. Ezért többek között azoknak a cégtulajdonosoknak is érdemes megkezdeniük folyamataik automatizálását és kollégáik fejlesztését, akik rövid- vagy középtávon tervezik, hogy eladóként megjelennek a tranzakciós piacon – mondta.
Az EY adatai rávilágítanak arra is, hogy bár a magyar vállalatok is feszülten figyelik a Brexit körüli tárgyalások kimenetelét, a szabályozási és geopolitikai bizonytalanságok a globális átlagnál kevésbé aggasztják őket: a magyar cégvezetők 30 százalékát aggasztja, míg a világátlag 46 százalék.