Az Alibaba megadta a kínai középosztálynak a fogyasztói lázadás érzését. „Akkor is őrültként vásárolhatsz, ha nincs barátod vagy barátnőd” – szólt a jelmondat, arra utalva, hogy a sokszor szégyenben élő emberek is kényeztethetik magukat.
Az Alibaba ehhez minden segítséget megad, számos terméket féláron, ingyenes kiszállítással árul a jeles napon. A vásárlás fesztiválja a kínai középosztály gyarapodásával együtt vált egyre fontosabbá, messze maga mögött hagyva a Black Friday-t vagy a Cyber Monday-t.
A vásárlás ünnepe
Az utóbbi években az Alibaba bővíteni igyekezett a célközönséget, így a világban már Double 11-ként emlegetik a napot, amit így már mindenki magáénak érezhet. Az esemény közben egyúttal a párkapcsolatok ünnepévé is válik: Pekingben ezen a napon többszörösére nő a házasságkötések száma is. Sőt, a két-gyermek politika 2015-ös bevezetése után, a 2017-es november 11-én például 83 százalékkal nőtt a dupla babakocsikra való internetes keresések száma.
Az online kereskedelem más szolgáltatások felemelkedését is segítette, például az Alipay mobilfizetési alkalmazás létrejöttét, ami több mint félmilliárd felhasználóval rendelkezik a világban. 2016-ban pedig virtuális valóság szemüveggel segítette a cég, hogy a kínai vásárlók otthon ülve is az amerikai Macy’s kínálatában válogathassanak.