Egyre nagyobb a baj a közösségi médiában – a Facebook és az Instagram mégis mással foglalkozik
Ma Magyarországon a Facebook-csoportokban a legnagyobb kereslet a „cukor” nevű anyagra mutatkozik.
A eperjégkrémek sokszor indokolatlanul sok cukorral készülnek, több termék pedig fölösleges aromát is tartalmaz, a gyümölcstartalom a legjobb esetben sem közelíti meg a 30 százalékot – közölte a Tudatos Vásárlók Egyesülete.
A 13 eper- vagy epres jégkrém vizsgálatakor kritikus anyagot nem találtak, de szinte mindegyik tartalmazott állagjavításra használt allergizáló adalékot. Kifogásolták, hogy a vizsgált jégkrémek közül csak 4 készült tejszínnel, a többihez tejsavóport használtak. Az egyesület szerint indokolatlan, hogy 2 kivétellel mindegyik termék tartalmazott mesterséges aromákat, noha – mint írták – jó minőséget ezek nélkül is el lehet érni. Az olcsóbb, literenként 350 és 800 forint közötti termékek szinte alig, akár 1 százaléknál is kisebb arányban tartalmaznak gyümölcsöt, de a legdrágábbaknál is legfeljebb 20-26 százalék volt az epertartalom – írták.
A közlemény szerint a fogyasztók sokszor nem tudják, hogy a Magyar Élelmiszerkönyv szerint csak 15 százalék feletti gyümölcstartalomnál lehet a termékeket gyümölcsjégkrémnek nevezni. Ennél csekélyebb aránynál a gyümölcsös jégkrém, aroma felhasználásával készült termékekre pedig a gyümölcs ízű jégkrém megnevezés kötelező – írták.
A vizsgálat eredménye a Tudatos Vásárlók Egyesületének oldalán olvasható.
(MTI)