„Az »infomonopolista«, kevés szabályozási korláttal akadályozott Google és Facebook addig nem látott értékeket teremtettek a fogyasztóknak, illetve hatalmas piaci erőt biztosítottak maguknak.
Kizsigerelték a hagyományos médiát, bár a vesztesek közül sokan maguk is oligopolisták vagy monopolisták voltak. Amikor az ABC, a CBS és az NBC amerikai televíziós társaságok uralták a piacot, akkor magas árakat kértek el a hirdetésekért. Annak az egy vagy két újságnak, amelyek dominálták az egyes városokat, nem kellett öldöklő árversenybe bocsátkoznia. (...)
Mark Zuckerbergnek, a Facebook alapító-vezérigazgatójának az amerikai kongresszus előtti meghallgatása nem bizonyult különösebben megnyugtatónak, miután alig szolgált valódi információkkal. A kongresszus tagjai – akik közül többen kampánytámogatást kaptak a Facebooktól – jórészt visszafogták magukat a Facebook gondatlanságának elítélésével kapcsolatban, míg Zuckerberg megígérte, hogy több pénzt fordítanak majd a biztonságra.”
Ne maradjon le, kattintson a tetszikre!