Így vásárolják be magukat a nagy márkák a nagy lapokba

2017. december 12. 09:39

Ez nem túl etikus ajánlat azon újságíróknak, akik meg akarják őrizni a hitelességüket.

2017. december 12. 09:39
Jon Christian

„Október végén John Biggs, a TechCrunch főszerkesztője észrevette, hogy Facebook Messengeren üzenet felkérést küldött neki egy ismeretlen, bizonyos Varun Satyam. Amikor Biggs elfogadta a felkérést, Satyam technológiai startupok marketingeseként mutatkozott be. Médiamegjelenést keresett ügyfeleinek, és azt állította, hogy hajlandó fizetni is azért, hogy írjanak róluk.

Ez egy merész kezdés volt és nem túl etikus ajánlat, legalábbis azon újságíróknak nem, akik meg akarják őrizni a hitelességüket. De Biggs nem lepődött meg. Becslése szerint havonta két-három hasonló ajánlatot kap, de nem veszi azokat komolyan. (...)

Miután megkörnyékezték Messengeren, Biggs valószínűtlenül magas összegeket kezdett az ajánlattevőnek mondani a médiafelületért cserébe: 8000, majd 9000, végül 9500 dollárt. De Satyam szerint ez túl sok, mert a Forbesnál egy srác csak 1100 dollárt kért.”

 

 

 

Összesen 3 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
szemlelo
2017. december 27. 18:31
A helyzet talán ennél is rosszabb. Ugyanis a termék promóciós öncenzúra már akkor is működik, ha nem direkt megrendelésekkel kompenzálják. Érdemes végigolvasni pl. a magyar internetes autós magazinokat. Szinte soha nem látni direkt kritikát, legfeljebb a sorok között lehet kiolvasni negatív véleményt. Persze, a gyárak az újságírókat meghívják külföldni termékbemutatókra, teszt-vezetésre - ki akar ebből kimaradni?
vizesnyolcas
2017. december 27. 18:30
Nem is értem miért lehet téma egy ilyen amatőr próbálkozás. A multiknak sokkal pofátlanabb és jól bejáratott módszereik vannak a bevásárlásra. Ugyanis a lapokat nem az olvasók, hanem a hidetők tartják el. Következésképpen a lapok nem csak a reklámokban, hanem a közönséges cikkekben, hírekben is igyekeznek szerepeltetni és jó színben feltüntetni a hirdetőiket; illetve elhallgatni a hirdetőkre rossz fényt vető tényeket; különben elesnének a zsíros hirdetési suskától. Ráadásul a nagy hirdetők ún. reklámszövetségbe tömörülnek, amelynek az a következménye, hogy ha valamelyik lap kihúzza a gyufát a szövetség valamely tagjánál, akkor az a többi tagtól sem számíthat többet reklám-rendelésre. - Ez keményebb cenzúra, mint amilyent eddig a legszörnyűbb diktatúrák gyakoroltak.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!