Az álhírek terjesztésével a vesztünkbe rohanunk: ijesztő gyakorlat terjed a közösségi oldalakon
Négyből három hírt anélkül osztanak meg a felhasználók, hogy elolvasnák. Íme, az álhírek terjedésének pszichológiája.
Ez nem túl etikus ajánlat azon újságíróknak, akik meg akarják őrizni a hitelességüket.
„Október végén John Biggs, a TechCrunch főszerkesztője észrevette, hogy Facebook Messengeren üzenet felkérést küldött neki egy ismeretlen, bizonyos Varun Satyam. Amikor Biggs elfogadta a felkérést, Satyam technológiai startupok marketingeseként mutatkozott be. Médiamegjelenést keresett ügyfeleinek, és azt állította, hogy hajlandó fizetni is azért, hogy írjanak róluk.
Ez egy merész kezdés volt és nem túl etikus ajánlat, legalábbis azon újságíróknak nem, akik meg akarják őrizni a hitelességüket. De Biggs nem lepődött meg. Becslése szerint havonta két-három hasonló ajánlatot kap, de nem veszi azokat komolyan. (...)
Miután megkörnyékezték Messengeren, Biggs valószínűtlenül magas összegeket kezdett az ajánlattevőnek mondani a médiafelületért cserébe: 8000, majd 9000, végül 9500 dollárt. De Satyam szerint ez túl sok, mert a Forbesnál egy srác csak 1100 dollárt kért.”