Ma este gyilkolunk – a főszerepben Kern András
A film a krimivígjáték hazai felélesztésére tesz felemás kísérletet, de az impozáns szereplőgárda miatt érdemes próbálkozni vele.
A legtöbb hibás döntés azért születik, mert a konszenzust a ráció helyett a hatalmi dinamika alakítja ki hamis alapokon; a Nyugat számára az 1950-es évek volt az utolsó szabad évtized, a kormányok, a média és a vállalatok azóta a csoportnyomás foglyai – állította 2019-es halála előtt Anglia oroszlánszívű kultúrkritikusa.
Az 1937-es születésű Christopher Booker legendás kultúrkritikus, az angol újságírás egyik utolsó oroszlánja volt. Történelmet tanult Cambridge leghíresebb egyetemi közössége, a Corpus Christi hallgatójaként, majd – párhuzamosan a britek önmaguk és a nagyvilág fölött gyakorolt befolyásának eltűnésével – egyre-másra adta közre kemény hangú felhívásait a modern élet és kultúra abszurditásai ellen. Céltábláinak sora a kortárs építészettől a szerencsejátékon, a szupermarketeken és az öncélú művészfilmeken át az Európai Unióig terjedt. Személyiségére és szellemességére jellemző, hogy egy olyan koncertről sem átallott részletes kritikát írni, amelyet a szervezők az utolsó pillanatban lemondtak.