Az előző filmünk, a szintén Bhutánban forgatott A monostor gyermekei forgatásakor figyeltünk fel Amberre. Egy nap betoppant ahhoz a családhoz, akikkel akkor dolgoztunk, és fölvette a családfővel a boldogságinterjút. Ezután kapcsolatban maradtunk vele, és szépen lassan megismertük az életét. A könnyed és közvetlen természete mellett azért lettünk rá kíváncsiak, mert megérintett minket, hogy annak ellenére, hogy más emberek boldogságát méri, ő maga magányos és szerelemre vágyik, szeretne állampolgárságot.
Azt gondoltuk, hogy ez egy nagyon izgalmas, már-már abszurd drámába illő élethelyzet: a boldogságügynök, aki keresi a saját boldogságát.
A kiinduló koncepciónk az volt, hogy Ambert követjük a filmben, aki házról házra látogatja az elszigetelt bhutáni falvakat, hogy számba vesse, mennyire boldogok az emberek. Rajta keresztül kapunk intim betekintést a bhutáni társadalom hétköznapjaiba: abba, hogy mi teszi őket igazán boldoggá, és hogy e valóban mérhető-e a boldogság. Ő a mi vezérfonalunk, aki révén beleláthatunk különböző otthonokba és életekbe, mialatt a személyes sorsa és boldogságkeresése is kibontakozik a történetben.
Szerettük volna kontrasztba állítani a nemzeti boldogságstatisztika eredményeit a személyes emberi sorsokkal is, megmutatni, hogy mi rejlik az egyéni boldogságprofilok, úgymond kartotékok mögött, milyen személyes történeteket, vallomásokat, álmokat rejtenek a számok. Vagyis tudtuk, hogy mi a koncepciónk és a módszerünk, de azt nem, hogy Amber kikkel fog találkozni a kérdőívezés során, és kik lesznek azok a szereplők, akiknek az életében jobban elmélyedünk. Azt meg pláne nem, egyáltalán mennyire boldogok a bhutániak. Az öntőformánk megvolt, de a spontán találkozások és személyes történetek töltötték meg tartalommal és mélységgel.
És közben az is szépen kirajzolódik, hogy azért errefelé sem mindenki számára fenékig tejfel az élet, mint Amber példája is mutatja, akadnak például másodrendű állampolgárok, másutt az alkohol és a szegénység a fő problémák.