Eközben a materializmus és az „erkölcsi visszaesések” korát is ostorozta: „Az ember paradoxonnak tűnik fel önmaga előtt, hite megrendül, sokan a materializmus szellemének, a tagadás elvének hódolnak. A legszörnyűbb erkölcsi visszaesésnek eme válságos napjaiban reánk, zsidókra, az Isten keresésének elhivatott népére hárul a feladat, hogy szenvedéseink és megaláztatásaink közepette is újra maradandó értékekkel, a hit és erkölcs legnagyobb kincseivel ajándékozzuk meg az emberiséget, hogy eszméink mellett hűségesen kitartva hirdessük továbbra is a szellem diadalát az anyaggal szemben, az idealizmusét a materializmus fölött.”
Nézeteinek legalaposabb összefoglalása Zsidóság és bolsevizmus c. világnézeti tanulmánya volt, melyet 1937-ben jelentetett meg. A rabbi nem is tagadta bevezetőjében, hogy a füzetet azért írta, mert túl sokan érvelnek úgy, hogy a kommunizmus tanításai „a mi felekezetünk tagjai körében termékeny talajra hullanak”, ezért „időszerűnek véljük, hogy a bolsevizmus alapvető tanaival élesen szembeállítható elvi felfogásunkat, a zsidó valláserkölcsi szellem klasszikus megnyilatkozásain, a Szentíráson és a Talmudon keresztül pontról-pontra leszögezzük”.
Deutsch szerint a bolsevizmus alapjául szolgáló „történeti materializmust áthidalhatatlan űr választja el attól a mélységes idealizmustól, amely a bibliai és rabbinikus irodalom egészét áthatja”.
Míg „a zsidóság teremtmény és Teremtő között közvetlen, benső kapcsolatot hozott létre, a bolsevizmus ellenben az abszolút isteni hatalom helyébe a szociális Eszme hordozójának, a Pártnak apoteózisát állította, úgy, hogy az egyes ember nem a Legfelsőbb lénnyel kerül függő viszonyba, hanem a mindenható pártszervezettel”.
A rabbi írásában kárhoztatta a totalitárius mozgalmak egyént és önálló gondolkodást felemésztő, teljességre való törekvését. „Az önálló erkölcsi felelősséggel bíró embert nem lehet arra kárhoztatni, hogy az állami gépezetben lélektelen csavarrá süllyedjen, mert az állam, amely az egyes emberen nyugszik, nem válhat öncéllá.”