Szilveszteri őrület: egy arab influenszer rakétával lövöldözött Berlinben (VIDEÓ)
Kevésen múlt a tragédia.
Az angol férfira már induláskor felfigyeltem. Pedig semmi különös nem volt abban, ahogy viselkedett. Az látszott, hogy feltűnően jókedvű. Nem, inkább az látszott rajta, hogy elég részeg. Nevetgélve járt ide-oda a hatos számú fedélzet és a napozóterasz között, mindenféle cél nélkül. Miközben mászkált, magában beszélt, röhögcsélt, olykor hangosan hahotázott. Este tizenegy körül Barcelona fényei alig látszottak már a látóhatár peremén. A Barcelona és Palma de Mallorca között járó komp egy órája volt úton. Majdnem lekéstük a járatot, mert nem tudtuk, hogy a kikötő elől egy busz viszi az utasokat a mólóhoz, ahol már ott várakozik a kékre és fehérre festett monstrum. A jegypénztár előtt hatalmas sorok, a padlóra terített szőnyegeken arab családok várták az indulást. Ők a túlpartra, a marokkói Tanger-ba tartottak, oda huszonnyolc óra az út, ehhez képest a mi hét és fél órás utazásunk igazán semmiségnek tűnt. Ezek a népes arab családok azonnal berendezkedtek a jegypénztár tágas termében. A gyerekek a színes szőnyegeken hemperegtek, a férfiak hangosan diskuráltak a fal mellett guggolva, a nők csendben üldögéltek a bőröndökön. A nagyobb gyerekek telefonjaiból arab pop üvöltött. Azt vettem észre, hogy ez a zene korántsem idegesít annyira, mint az a zene, amit a városban egyébként mindenhol hallani, a taxikban, az üzletekben, a kávézókban, de az utcákon is, a legváratlanabb pillanatokban. Talán a folyton önmagába csavarodó, repetitív, archaikus dallamvezetés miatt érintett meg ez az arab pop, amely az észak-afrikai zenék sajátja, és amely még akkor is hipnotikus hatású, ha egyébként a nyugati popzene igénytelen hangszerelésébe csomagolják.