A baloldali várospolitikusok lépten-nyomon szeretik emlegetni Bécset

2024. december 05. 12:57

Most miért nem jut eszükbe, hogy Bécsben a metrók és a villamosok végállomásainál szinte mindenhol nagy P+R parkolók vannak, illetve a város belső része is tele van parkolóházakkal. Ott nem újítanak fel úgy épületet, hogy ne alakítsanak ki parkolókat, mélygarázsokat is.

2024. december 05. 12:57
null
Szalai Piroska
Szalai Piroska
Facebook

„KÖZGYŰLÉSI TUDÓSÍTÁSOK No. 3: Karácsony és Vitézy szerint nem kell P+R parkoló Budapesten, s ezzel a Tisza és a DK is egyetértett.Kérdés, hogy a vidékről munkába bejárók által termelt iparűzési adóbevétel sem kell?

Ahogy korábbi posztjaimban már írtam, a Fidesz-KDNP képviselőinek elutasítása ellenére Karácsony és Vitézy - a nekik asszisztáló Tisza Párttal valamint a DK-val – az autósokat számos tekintetben kimondottan negatívan érintő módon módosították a fővárosi parkolási rendeletet. 2026 júliusától az »A«, »B« és »C« zónákban harmadával, a »D« zónában felével emelik a parkolási díjakat, megszüntetik a zöld rendszámú autók ingyenes parkolását, a nagy méretű autóknak dupla parkolási díjat kell fizetni, mint a kisebbeknek, az A és B zónákban hétvégén sem lehet majd ingyenesen parkolni, stb. Ezekről a módosításokról előzetesen nem egyeztettek semmilyen szakmai szervezettel, mindössze 7 autósellenes civil szervezet tudott a terveikről.

A közgyűlésen a vitában rákérdeztem, hogy az autósok ilyen mértékű sarcolása mellett hogyan állnak a P+R parkolók bővítésével, újak létrehozásával. Emlékeim szerint legutóbb P+R parkolókat a főváros még Tarlós István idejében hozott létre. 

Havasi Zoltán képviselőtársam is elmondta, hogy a parkolás kérdésével foglalkozó fővárosi hosszútávú stratégiai gondolkodás része kell legyen a P+R parkolók létesítése a külső kerületekben. Sőt nem is kellene nulláról kezdeni a dolgot, hanem elővenni a régi terveket, s azokat aktualizálni.

Erre Vitézy válasza csak annyi volt, hogy BUDAPESTEN NEM KELL P+R PARKOLÓKAT LÉTREHOZNI, HOZZA LÉTRE AZOKAT LÁZÁR MINISZTER ÚR AZ AGGLOMERÁCIÓBAN, s szálljanak át az elővárosi vasutakra az utasok Budapesten kívül.

Hát erre a felelőtlen, bicskanyitogató, pökhendi, cinikus válaszra igazán nem számítottam! Mint korábban több helyen írtam, a munka miatt vidékről bejárók száma megközelítheti a félmilliót is. (Itt a posztban a grafikon a legfrissebb adatokkal!) 

Ez a közel félmillió fő munkájának eredménye növeli a főváros GDP-jét, s az önkormányzatok által beszedhető iparűzési adót. Nem a bejárók lakóhelye, hanem a fővárosi és a kerületi önkormányzatok bevétele ez az adó. 
A baloldali várospolitikusok lépten-nyomon szeretik emlegetni Bécset. Most miért nem jut eszükbe, hogy Bécsben a metrók és a villamosok végállomásainál szinte mindenhol nagy P+R parkolók vannak, illetve a város belső része is tele van parkolóházakkal. Ott nem újítanak fel úgy épületet, hogy ne alakítsanak ki parkolókat, mélygarázsokat is.
Önök mit gondolnak, tényleg életszerű napjainkban elvárni egy munkavállalótól, hogy Perbálról vagy Telkiből átmenjen Budaörsre vagy Biatorbágyra, otthagyja a kocsit, vasútra pattanjon, s úgy menjen például egy II. kerületi munkahelyére? Mennyivel több idő így a munkába járás? A perbáli és telki-i ismerőseim a Budagyöngye környékén szoktak az autóból átszállni a villamosra.

Elkelne a szemléletváltás a város vezetésében! Jobban járnánk, ha inkább lehetőségeket teremtenénk egy átgondolt parkolási rendszerrel, nemcsak tiltunk és sarcolunk.”

 

Ezt is ajánljuk a témában

Ezt is ajánljuk a témában

 

Nyitókép:ATTILA KISBENEDEK

az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 25 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Lami
2024. december 07. 09:35
Kispesten is ott van a határ úti metró mellett egy kibaszott nagy üres terület. tényleg miért nem lehet ott parkoló.? Köki mellett is nagyon fontos volt az bevásárló központ oda.
Oldalkosár
2024. december 06. 19:35 Szerkesztve
"...a város belső része is tele van parkolóházakkal. Ott nem újítanak fel úgy épületet, hogy ne alakítsanak ki parkolókat, mélygarázsokat is." Bp. belső kerületeiben parkolóházak kialakításához nincs hely, ahhoz épületek bontására lenne szükég. Az előző századfordulós bérházak alatti mélygarázsok építésére nincs elég pénze a fővárosnak, az ott lakóknak pláne, az államnak meg nem dolga. Mi lesz? Ez ügyben semmi. Marad a sarc, hogy reményeik szerint minél több embert taszigáljanak el a gépkocsihaználattól. Viszont a BKV sem állna készen a rohamra, amennyiben az autósok hirtelen tömegével tennék le a kocsit és állnának át tömegközlekedésre. Sokkal több elővárosi vasút, HÉV-és BKV-jármű kellene.
Vasalo
2024. december 06. 09:18
Budapest is ugy fog járni mint Bécs jo 20 éve - a nagy cégek kiköltöztek a városbol és üresen kongo irodaházak maradtak utánnuk meg egy hatalmas gazdasági csöd ( egy hatalmas befektetö társaság ment csödbe sok 100 ezer kisbefektetövel és egy tucat neves bankkal a befektetök között). Azota ott már csak a migránsok keresnek maguknak teret. Most már épithetnek P+R parkolokat nem igen kell senkinek nemcsak az árak miatt, hanem ott is a mocskos kommunista csöcselék miatt, akik kiszervezték az P+R parkolokat a csokosoknak akik mindenféle trükkökkel verik át az odavergödött idegen autosokat.
kir2vik
2024. december 06. 08:37
"bazilkaReszelő Aladár 2024. december 05. 17:43 a p+r mennyiben segítené a belvárosban lakókat? ---------------------------------- kir2vikbazilka 2024. december 06. 08:37 Miért kellene segíteni a belvárosban lakókat? Hogy 1-2-3 autóval parkoljanak egész nap az utcán, elvéve a helyet az ügyintézők, orvoshoz, kórházba igyekvők, budapesti állásban dolgozók elől? A Belvárosban is mindenkinek van minimum 1 autója. A Belvárosban élőknek is csak egyetlen dolog lenne hasznára, sok parkolóház és P+R parkoló, mint Bécsben. Jé, Szalai is ugyanezt mondja a számok alapján."
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!