Kesselyák Gergely arra a kérdésre, miként oldja meg, hogy az 'ügy' tiszta maradjon benne a zenei szférán belül feszülő ellentétek ellenére is, azt felelte:
„A zene más dimenzió. Más síkon mozog, mint az emberi gyarlóság vagy rosszindulat, így nem is tud mindez a zene és közém furakodni. Szerintem ez mindenkinél így van, nem hiszem, hogy kivétel lennék.
Az élet megoldja, mint ahogy nemrégiben is megoldotta azt, hogy ne kelljen választanom az előadóművészet és a színházvezetés között.
Ugyanis a színházvezetés nagyon nem abban a síkban mozog, ahol a zene. Azokat a víziókat, amiket az elmúlt 15-20 évben kiérleltem magamban a magyar operajátszással kapcsolatban azokat szeretném megvalósítani, de ehhez valahol egyszer erős szakmai vezetést kell vállalnom a közeljövőben.”
A karmester leendő új szerepe – mint osztályindító – kapcsán a munka és tehetség viszonyáról elmondta, hogy szerinte a tehetség a Jóisten teremtőtársává tesz minket, de az igazi munka nélkül nem érhetjük el a teljes potenciálunkat.
„Az a folyamat, ahogy egy művész formálja a tehetségét és kemény munkával kifejleszti a képességeit, rendkívül fontos. Ugyanakkor nem lehet egyszerűen csak a munkával kiváltani a tehetséget.
A tehetség és a munka egymást kiegészítő elemek, és együtt adják azt a csodálatos és egyedi kincset, amivel művészeteinket gazdagítjuk.
Egészen bizonyos, hogy nem lehet átlépni azt a küszöböt, ami a munka és a tehetség között van” – szögezte le.
Kesselyák Gergely 1971-ben született Budapesten, és 1995-ben Lukács Ervin növendékeként szerzett karmesteri diplomát a Zeneakadémián. Tanulmányai közben kétszer is részt vett Jurij Szimonov mesterkurzusán, és több nemzetközi versenyen ért el rangos helyezést. 1993 óta rendszeresen vezényli Magyarország vezető szimfonikus zenekarait. 1995 és 1997 között a Magyar Rádió Ifjúsági Zenekarának vezetője volt, 1997-től alapító zeneigazgatója a Miskolci Nemzeti Színház operatagozatának, 2001-től pedig a Miskolci Nemzetközi Operafesztiválnak, 1994-től a Magyar Állami Operaház vendégkarmestere, majd 2001-től karmestere. 2004-től a BudaFest Nyári Nemzetközi Opera- és Balettfesztiválnak, 2005-től pedig a Szegedi Szabadtéri Játékoknak is művészeti igazgatója. 1993 óta nyolc zenés színházban hatvan produkciót vezényelt, és számos országban vendégszerepelt. 1999 óta rendezéssel is foglalkozik.
Nyitókép: jegy.hu