Láttam néhány friss fotót az immár hatvanharmadik évét taposó Robert Smith-ről, és a képekről egy felpuffadt, ritkás hajú, félelmetes nagymamának tűnő arc nézett rám, akiről nem az jut eszünkbe, hogy ő lenne az angol szomorúság dalnoka, inkább az, hogy lassan ideje lenne visszavonulnia egy olyan intézménybe, ahol majd jó kezekben lesz. Innen, ahol ültem, nem láttam jól az arcát, elég messze volt, de azt hallottam, hogy
a hangja viszont ugyanolyan, mint harminc éve volt.
Tényleg ugyanolyan, szemernyit sem változott. Most is félszegen, jellegzetes, darabos mozgásával van jelen, és a dalok közötti, elcsukló Thank You-k is ugyanolyanok, mint fénykorában.
A The Cure a világ egyik legjobb rockzenekara, bár ez, hogy rockzenekar, már tényleg nem mond semmit. Maradjunk annyiban, hogy a világ egyik legjobb zenekara, akkora és olyan minőségű életművel, ami tényleg páratlan. Negyven éve vannak a pályán, az aktuális felállásban Simon Gallup basszusgitáros és Roger O’Donnell billentyűs számít régi tagnak. Robert Smith mellett a már említett Simon Gallup az, aki a kezdetektől – kis kitérőkkel – részt vesz a zenekarban, és aki most is lehengerlő módon hozza a csodálatos basszusmeneteket, ami a zenekar egyik védjegye. Basszusgitárja a térdét csapkodja, beáll a jellegzetes pózba, az ember a gyomra mélyén érzi minden egyes lefogott hangját.
És ami a lényeg: