1945 (Török Ferenc, 2017)
S aztán itt van a +1, Tarr Béla vállalása szerinti utolsó filmje, A torinói ló. Mindabból, ami a fentebbi kiváló filmek alappillére volt – vagyis az egyes embereken belüli és az emberek közötti történések mesteri, magával ragadó bemutatása – itt semmi, de semmi nincs jelen. Ez a Tarr Béla, Krasznahorkai László és Víg Mihály kongeniális együttműködéséből született ontológiai látomás, opus magnum nem az emberi történésekről szól,
hanem az emberi történet vagy pontosabban az ember által elmesélhető történet végéről.
Ahogyan az Isten hat nap alatt megteremtette a világot, úgy fogy el hat nap alatt a világ ebben a filmben, s ahogy az első teremtő szó a »Legyen világosság« volt, úgy borul sötétség a világra és szűnik meg minden az utolsó kockákon. S a sötétbe burkolódzó semmi előtti utolsó napokban is már majdnem minden a semmié: a létezés végtelenül minimálisra redukált világában többé nincsenek viszonyok és történések az emberek között, csak néhány monoton módon ismétlődő cselekvés, egy betérő vendég kafkai mélységű enigmatikus monológja, végül egy utolsó kísérlet eljutni máshová, de már nincs hova.