Német influenszer Magyarországról: „Itt elmehetsz sétálni, és nem kell attól tartanod, hogy leszúrnak”

Marvin Billmann 2022 óta él itt.

Egyre közelebb az önvezető autók kora, a járművek biztonsága viszont még mindig sok problémát vet fel. Texasi kutatók egyedi megoldással igyekeznek támadásoktól megóvni a robotautók szenzorait.
A Texasi A&M Egyetem kutatói ütközéselkerülő és cybertámadásokat megelőző intelligens közlekedési rendszert fejlesztettek. Az önvezető autók szenzorainak úgynevezett dinamikus vízjelezésével igyekeznek megelőzni a támadásokat. Ezek a járművek lényegében kerekeken működő nagy számítógépek, biztonságuk viszont nehezebben oldható meg.
Az új rendszer 10 kamerája rögzíti az önvezető jármű prototípusok mozgását. A látásérzékelők megkapják a képeket és pontosan kiszámítják a jármű tartózkodási helyét, és hogy merre tart. Az információkat szerverre továbbítja, a szerver a járművek kontrollálására használja fel őket.
A kutatók az aktuátorokhoz rendeltek egy véletlenszerű egyedi jelet, vízjelet is. A vízjel statisztikai jegyeit a rendszer összes csomópontja ismeri, tényleges random értékei viszont nem nyilvánosak.
„Ha egy önvezető jármű közösségbe integrálódik, szenzorait mindenképpen meg kell védeni a támadásoktól” – nyilatkozta az egyetemen tanító P. R. Kunar.