Megvan a terv: így dobná oda Brüsszel az uniós költségvetés 20 százalékát Ukrajnának

Szinte nem lesz olyan forrás, amibe ne harapnának bele Zelenszkijék az elkövetkező hét évben.

Másfélszer annyi, 6,1 millió palack magyar bort exportált tavaly a Lidl. A teljes magyar borexportból származó bevétel mintegy 11 százalékát a Lidl Magyarország által értékesített bor teszi, közölte a diszkontlánc.
„Tavaly a Lidl Magyarország révén a magyar borászatok 6,1 millió palack bort exportáltak, ami mintegy 50 százalékkal több az előző évi 4 millió palackhoz képest” - mondta a cég beszerzési ügyvezető igazgatója szerdán Budapesten.
Nepp Zoltán a Lidl Wine Expo Hungary rendezvényen közölte, az export 52 százaléka a vállalat által 2016-ban értékesített magyar boroknak. Kifejtette, a teljes magyar borexportból származó bevétel mintegy 11 százalékát a Lidl Magyarország által értékesített bor teszi ki, 2016-ban a társaság több mint 3 milliárd forintért adott el magyar bort külföldön.
Külön borexpó Magyarországnak
Az összeg az előző évinek több mint kétszerese. Az ügyvezető elmondta, a magyar borok külföldi népszerűsítését támogató rendezvényen mintegy 800 magyar bort mutattak be a beszerzőknek, 7 borrégió 21 borvidékének több mint 100 borászatából. A Lidl Magyarország által Európa 10 országának - például Nagy-Britannia, Németország, Bulgária, Szlovákia, Lengyelország, Csehország - több mint 5 ezer Lidl üzletében kaphatók magyar borok.
A beszerzési ügyvezető igazgató elmondta, a Lidl Magyarország borexpóját negyedik éve rendezik meg. A Lidl 2013-ban indította el a magyar beszállítókért elnevezésű programját, amelynek részeként szervezték meg a borexpót. Szabó Zoltán, a Külgazdasági és Külügyminisztérium (KKM) parlamenti államtitkára az esemény sajtótájékoztatóján elmondta: a magyar gazdaság kivitel nélkül nem tudna növekedni, a 2015. volt az első év, amikor az ország exportjának értéke meghaladta a GDP-t.
Megdőlt minden rekord
Tavaly ugyancsak megdőlt minden rekord ezen a területen. Példaként hozta, hogy a külkereskedelmi mérleg többlete 2015 után 2016-ban is rekordszintre nőtt és megközelítette a 10 milliárd eurót (mintegy 3 ezer milliárd forint). Aláhúzta: az, amit a Lidl Magyarország a borkivitelben megvalósított, más cégek számára is követendő.
A vállalat nemcsak a mennyiséget tudta növelni, hanem az exportált borok árát is. Hozzátette, egy üzletileg is eredményes stratégiai összefogás van kibontakozóban a magyar borászati szakma, a Hegyközségek Nemzeti Tanácsa (HNT) és a Magyar Turizmus Ügynökség között a magyar borok külföldi piaci sikere érdekében. A Lidl Magyarország ebben folyamatban fontos szerepet tölt be - hangsúlyozta az államtitkár.
(MTI)