A modernkori történelmi hírek, közösségi médiumok és Wikipédia-oldalak nézettségére vonatkozó óriási adatsorok bigdata-módszerekkel való elemzésével időszakos minták mutathatók ki a lakosság kollektív viselkedésében. Ezeket a mintákat egyébként észre sem vennénk.
A Bristol Egyetem kutatói két tanulmányban vizsgálták a fenti forrásokat, és megállapították, hogy a minták nemcsak könnyebben előrejelezhetők, mint korábban hitték, hanem azt is, hogy csak hosszabb időszakra vonatkozó nagyobb lakossági tevékenységek elemzésével mutathatók ki.
Az első tanulmány 1836 és 1922 közötti brit és amerikai újságokról szól. Kiderült, hogy az időjárás és az évszakok jelentős mértékben szabályozták az emberek munka- és szabadidős tevékenységét. Egyes szavak kulcsfontosságúnak bizonyultak, például a „piknik” és a „kirándulás” rengetegszer fordult elő mindkét ország nyári sajtójában.
A második tanulmány szerzői a Twitteren a csoportos érzelmeket, a Wikipédián pedig a csoportos hozzáférést kutatták. Négy éves időszakot és az Egyesült Királyságot dolgozták fel. Megállapították, hogy az évszakok komoly hatással vannak a mentális egészségre. Télen túlzott mértékben fejezünk ki negatív érzelmeket, míg a nyugtalanság és düh vonatkozásában a szeptember és április közti hónapok a meghatározók.