Új szintre lép a hadviselés: a mesterséges intelligenciát tanítanák be az ukránok az oroszok ellen
Az ukránok több millió órányi drónfelvétel segítségével tanítanák be a mesterséges intelligenciát, hogy segítse őket a harctéren.
A gónál is keményebb terepen, bizonytalan kimenetű stratégiai játékban méretteti meg magát 2017-ben a DeepMind mesterséges intelligenciája.
A Google londoni DeepMind laborja koratavasszal vált világhírűvé, amikor az ott fejlesztett AlphaGo nevű mesterséges intelligencia legyőzte Lee Szedol dél-koreai gofenomént.
A gépitanulás-algoritmus most a katonai stratégiai játék StarCraft II-ben (Blizzard) mélyedt el, valósidőben gyakorolja a gónál sokkal bonyolultabb játékot: a győzelemhez folyamatosan változó digitális gazdaságot kell átlátnia, irányítania. Az igazi megmérettetés 2017-ben kezdődik, a StarCraft II remek tesztterep lesz az MI-t használni óhajtó kutatóknak.
„A StarCraft azért izgalmas tesztkörnyezet a mostani MI-kutatás számára, mert hasznos összekötőkapocs a való világ összevisszaságához. Az ágenseknek a közegben történő előrehaladásához és a játékhoz elvárt képességeit a való világ feladatainak megoldásához is használhatják” – írja a DeepMind egy blogbejegyzésben.
A nyílt kimenetű játékmód nehezen értelmezhető és megoldható problémákat vet fel egy mesterséges intelligenciának. Pont ez vonzza benne a kutatókat.
„Gyári szerelőszalagok optimalizálása építési utasítások optimalizálásához hasonlít. Csapatok katonai konfliktusokban történő pozicionálásához térben és taktikailag is ugyanúgy következtetnek, mint valósidejű stratégiai játékokban. Ismeretlen környezetben való robotnavigáláshoz, akadályok elkerüléséhez valósidejű útvonalkeresés és döntéshozás kell” – írta egy nemzetközi kutatócsoport 2013-ban a stratégiai játékokról.