Magyar Péter ennek nem fog örülni: a nyugdíjasok elsöprő többsége elutasítja a sértő kijelentéseket
Raskó György szavainak megítélése túlmutat a hagyományos politikai törésvonalakon – hívta fel a figyelmet a Századvég kutatásában.
Brit kutatók omlettsütés közben tapasztalták, hogy a kommunikatív robotok akár hibázhatnak is, mégis jobban megbízunk bennük, mint a munkájukat hatékonyan, de gépiesen végzőkben.
A támogató-segítő robotpartnert jobb kifejezőre és kommunikatívra, mint hatékonyra tervezni, mert akkor gördülékenyebben megy vele a munka, nő a belé vetett bizalom, és még hazudásra is ösztönzi a felhasználót, hogy ne bántsa meg a gépet érzelmeiben – állapították meg a Bristol Egyetem és a University College London (UCL) kutatói.
Humanoid robotpartnerrel kísérleteztek, omlettsütésben segítette a usereket. Azt vizsgálták, hogy visszanyeri-e a felhasználó bizalmát, ha hibázik, és hogyan tolmácsolja a hibát a vele együttdolgozó személynek.
A tanulmányból kiderül, hogy felhasználók többsége a kifejező, expresszív robotot részesíti előnyben a kevesebbet hibázó és hatékonyabbal szemben. Még annak ellenére is, hogy másfélszer annyi ideig tart vele a feladat végrehajtása.
A felhasználók pozitívan reagáltak a gép elnézéskérésére, különösen a szomorú arckifejezése gyakorolt rájuk hatást.
„Emberszerű tulajdonságok, például a megbánás erőteljes eszközök az elégedetlenség megszüntetéséhez, viszont gondosan azonosítanunk kell, melyik jellegzetességre akarunk összpontosítani és megismételni” – értékelt Adriana Hamacher (UCL).