Sia a kreatív iparban dolgozó, külföldi mesterképzésre készülő 23 éves Enikő ízlésének is megfelelt. A koncert szerint „jó volt és hozta az elvárt profi szintet”. Ennek ellenére az átütő hangulat elmaradt. „Az emberek élvezték a zenét de nem igazán mozgatta meg őket. Legalábbis körülöttem” – magyarázza. Ez mondjuk nem is véletlen, ha azt nézzük hogy a koncert az előadó szerepét tekintve is meglehetősen statikus volt. Erről beszél Enikő is: „Nekem furcsa volt hogy Sia kijött a színpadra, felállt egy dobogóra a színpad szélen a harmadik számnál és onnan lényegében mozdulatlanul nyomta le, ugyanabban a pózban a koncertet. Habár ez is beleillik valahogy a Sia-képbe, de én azért kicsit nehezteltem a közeggel való kapcsolódás teljes hiánya miatt”.
Ezzel szemben Dani, az örökzöld szociológushallgató szerint éppen a szégyenlősség és az átütő táncos show-t helyettesítő színházszerű, több táncos által kivitelezett, koreográfia adja meg Sia igazi erejét. Az énekesnő helyett ezeket a táncosokat láthattuk a kivetítőkön, ráadásul előre elkészített felvételeken, amelyek a szándékos önleleplezésig másodpercre pontosan követték az élőben előadott táncot. „Az tetszett, hogy ez nem egy individualista előadás volt, hanem őszinte és nyílt csapatmunka. Egy olyan koncert, amelynek volt credits-része a végén” – magyarázza Dani. Szerinte a szégyenlős popsztár egy izgalmas lehetőség. Egyébként tényleg elég posztmodern. De vajon milyen egy tériszonyos ipari alpinista?
A többi: pokémonos, snapchates veretések
A nagyszínpadon a nap első koncertjét lehozó Years & Years az évtized jellegzetes szoftos férfiénekes pop-electronica számait játssza korrekt iparos módjára. Erről Gergő, a popszakértő 23 éves közgazdászhallgató a következőképp számol be: „A zenétől önmagában nem kell hasra esni, de ebben műfajban egy jó délutáni felvezetéshez már az is elég, ha az együttes élvezi a koncertet, a frontember táncol, a hangszerelés rendben van, a hangzás pedig telt”. A végére még a délutáni idősávhoz képest egész népes közönség is beszállt a buliba.
A korszellemet viszont Gergő csak egy éjszakai elektrobuliban kapta el. De ott nagyon. Ha a Years & Years-re azt mondtuk, hogy az évtized gyermeke, akkor Dillon Francis tevékenysége lényegében a pillanat uralása. A magát provokatív videoklipekkel és a milleniumi közönség szívének kedves formában, rövid Snapchat-videókkal befuttató amerikai DJ „egy pokémonos intro után” nem túl szofisztikált, kemény veretést hozott, amelyhez viszont markáns és persze jó giccses vizuális élmény párosult. „Kiemelendő művészi értéke ugyan nem volt a show-nak, de nem is ezért mennek az emberek Dillon Francis bulira” – lelkesedik Gergő az est esztétikájáért.