És akkor nézzük, mit tud hozni a fesztivál, ha a sok körítés helyett mégiscsak a zenét nézzük. Az utazó riporter saját véleménye könnyebben katapultál, mint az elsőszigetelő holland tizenhétévesek, sokszor viszont megzuhan – ezért inkább az egyik legfontosabb magyar célközönség, a Szigetelő Felső-középosztálybeli Magyar Egyetemista véleményét igyekeztünk begyűjteni.
Egy szégyenlős díva, aki pótolja Rihannát is
A popdívák koncertteljesítményét kétféleképpen nézhetjük. Az első változat, hogy feltesszük magunknak az ősi kérdést: jó volt-e. A második: keresünk egy jó összehasonlítási alapot. Persze a kettő elég jól lehet kombinálni, és a 21 éves Emma ezt is csinálja. Először a kontextus: ő is kritikus a csütörtöki Rihanna-produkcióval, de a negatív sajtóvisszhang intenzitását azért túlzásnak tartja.
„Hát szerintem Rihanna annyira nem volt rossz, mint mindenhol írják. Persze, ha már playbackről tolta a koncert hetven százalékát, akkor legalább előállhatott volna valami jó táncolással, mert így nem is sok időt töltött a színpadon”. És akkor ehhez képest hétfőn ott volt az elvileg szégyenlős Sia, ami Emmának is egészen bejött. „Az pluszban tett rá egy lapáttal, hogy egy Rihanna-számot Rihannánál is sokkal jobban adott elő” – értékel. Touché.
Sia a kreatív iparban dolgozó, külföldi mesterképzésre készülő 23 éves Enikő ízlésének is megfelelt. A koncert szerint „jó volt és hozta az elvárt profi szintet”. Ennek ellenére az átütő hangulat elmaradt. „Az emberek élvezték a zenét de nem igazán mozgatta meg őket. Legalábbis körülöttem” – magyarázza. Ez mondjuk nem is véletlen, ha azt nézzük hogy a koncert az előadó szerepét tekintve is meglehetősen statikus volt. Erről beszél Enikő is: „Nekem furcsa volt hogy Sia kijött a színpadra, felállt egy dobogóra a színpad szélen a harmadik számnál és onnan lényegében mozdulatlanul nyomta le, ugyanabban a pózban a koncertet. Habár ez is beleillik valahogy a Sia-képbe, de én azért kicsit nehezteltem a közeggel való kapcsolódás teljes hiánya miatt”.