A tapintásalapú (haptikus) technológiák virtuális valóságbeli használata gyerekcipőben jár még. Scott Devine, a belfasti Queen’s Egyetem PhD-hallgatója a hagyományos módszerektől eltérő megoldást talált ki: a 25 ezer dolláros ipari Baxter robottal valós életbeli (IRL) helyzeteket próbál utánozni a HTC Vive VR-jében.
Például, ha egy fadobozzal érintkezik a szimulációban, a robot karját a legjobb pozícióba mozgatja, az ott tartózkodó személy optimális ellenállással találkozik, amikor odébb tolja a dobozt. Sokkal életszerűbb, immerzívebb az élmény.
A találkozáson alapuló tapintórendszer lényege, hogy az eszközt nem rögzítik az adott személyre, hanem pár milliméterről követi az illető kezét. Közben az ütközésre vár, ami jelen esetben az erő érzetét kelti.
Az átlagfelhasználóknak túl drága rendszer egyelőre csak megvalósíthatósági példa, a kísérlet viszont mindenképpen érdekes. A robotot meglökjük, a robot visszalök, amit valódinak érzünk.