Önvezető autók: mit tegyünk az emberi természettel?
2016. július 11. 14:00
Két csoportra oszthatók az önvezető autók fejlesztői: az egyik a mindig, a másik a csak bizonyos körülmények között teljesen autonóm járműveket támogatja.
2016. július 11. 14:00
p
0
0
11
Mentés
Egyes autógyártók, például az e területen is komoly szereplővé nőtt Google célja, hogy minél előbb az utakon száguldjanak a mindenféle emberi beavatkozás, humán input nélkül, teljesen autonóm módon működő, az Egyesült Államok Nemzeti Autópálya Közlekedésbiztonsági Igazgatása (NHTSA) besorolásában 4-es szintű autók. Komoly erőfeszítéseket tesznek elképzeléseik valóra válásáért.
Mások viszont nem erőltetik annyira a 4-es szintet, az emberi beavatkozás teljes kiiktatását, inkább a 3-asért, egyes körülmények között önvezető, de humán sofőrrel működő autók mellett kardoskodnak. A sofőrnek az alkalmi irányításhoz kell rendelkezésre állnia, és biztosítani kell, hogy ne kapkodjon, azaz kényelmesen (relatíve) hosszú legyen az átmeneti idő.
A Virginia Műszaki Intézet és az Automatizált Járműrendszerek Állami Egyetemi Központjának igazgatója, Shane McLaughlin szerint nincs szükség a 3-as szint túl gyors meghaladására. Ezekben a rendszerekben beépített videó- és infravörös készülékek monitorozzák a vezető figyelmét, elektronikus horizonttechnológiák (egymással „beszélgető” autók stb.) pedig a reakcióidejét növelhetik.
A 4-es szint egyik komoly kihívása, hogy az autóknak például korábban soha nem tapasztalt helyzeteket is pontosan kell kezelniük. A 3-as szint szószólói az autonóm járművek, az ipari szabványok és az ember-gép interakció lépésről lépésre történő fejlődését támogatják.
Az Amnesty International Magyarország bevétele 465,673 millió forintra nőtt (2023-hoz képest), és az adózás utáni eredménye 11,6 millióról 20,4 millió forintra emelkedett.
A Fidesz frakcióvezetője az ellenzékről: önök a politikában megbuktak, ezért a szolgasajtójuk, a HVG, a 24.hu, a 444, a Telex, az RTL Klub átvette a politikai kezdeményezést.
A magyar társadalomnak joga van megismerni, hogy külföldi kormányok és szervezetek mire adnak milliárdokat hazai sajtótermékeknek és nyomásgyakorlóknak.
Ukrajna mélyre csap – stratégiai bombázók semmisülnek meg az orosz hátországban, a támadás időzítése pedig nem tűnik véletlennek: közvetlenül az isztambuli tárgyalások előtt.
p
0
0
0
Hírlevél-feliratkozás
Ne maradjon le a Mandiner cikkeiről, iratkozzon fel hírlevelünkre! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és elküldjük Önnek a nap legfontosabb híreit.
Összesen 11 komment
A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
gabor7th
2016. július 12. 01:43
Csak netre ne kössék őket, mert akkor a hackerektől úgyse tudják megvédeni és súlyos balesetek lesznek.
Önvezető autókhoz külön utak kellenének amin csak ilyen járművek közlekedhetnek a teljes biztonság érdekében, talán harminc év múlva lehet hasonló szabályozás..