A világ pénzét követeli Oroszország a Google-től
Akkora bírságot szabtak ki az amerikai cégre, ami sokkal több az egész világ össztermékénél.
Két csoportra oszthatók az önvezető autók fejlesztői: az egyik a mindig, a másik a csak bizonyos körülmények között teljesen autonóm járműveket támogatja.
Egyes autógyártók, például az e területen is komoly szereplővé nőtt Google célja, hogy minél előbb az utakon száguldjanak a mindenféle emberi beavatkozás, humán input nélkül, teljesen autonóm módon működő, az Egyesült Államok Nemzeti Autópálya Közlekedésbiztonsági Igazgatása (NHTSA) besorolásában 4-es szintű autók. Komoly erőfeszítéseket tesznek elképzeléseik valóra válásáért.
Mások viszont nem erőltetik annyira a 4-es szintet, az emberi beavatkozás teljes kiiktatását, inkább a 3-asért, egyes körülmények között önvezető, de humán sofőrrel működő autók mellett kardoskodnak. A sofőrnek az alkalmi irányításhoz kell rendelkezésre állnia, és biztosítani kell, hogy ne kapkodjon, azaz kényelmesen (relatíve) hosszú legyen az átmeneti idő.
A Virginia Műszaki Intézet és az Automatizált Járműrendszerek Állami Egyetemi Központjának igazgatója, Shane McLaughlin szerint nincs szükség a 3-as szint túl gyors meghaladására. Ezekben a rendszerekben beépített videó- és infravörös készülékek monitorozzák a vezető figyelmét, elektronikus horizonttechnológiák (egymással „beszélgető” autók stb.) pedig a reakcióidejét növelhetik.
A 4-es szint egyik komoly kihívása, hogy az autóknak például korábban soha nem tapasztalt helyzeteket is pontosan kell kezelniük. A 3-as szint szószólói az autonóm járművek, az ipari szabványok és az ember-gép interakció lépésről lépésre történő fejlődését támogatják.