Ódivatú társasjátékokra dől a legtöbb pénz a Kickstarteren
2016. május 22. 12:00
A legnépszerűbb közösségifinanszírozó-platformon sem videojátékokra, sem technológiai projektekre nem kalapoznak össze annyit, mint társasjátékokra.
2016. május 22. 12:00
p
0
0
0
Mentés
A Kickstarter már nem annyira az Oculus Riftről, hanem inkább az Emberiség elleni kártyákról szól. A 2009-es kezdet óta 549 millió dollár gyűlt össze játékkategóriában, amivel a technológiát és a designt megelőzve, ez a közösségi finanszírozó (crowdfunding) platform leggazdagabb szegmense.
Idetartoznak, de kisebbségben vannak a videojátékok. 2015-ben a kategória támogatásainak begyűjtötték ugyan a negyedét, viszont ez nem jelenti azt, hogy tényleg ennyi pénz folyt be a projektekbe. Egyes projektek ugyanis nem szedik össze az óhajtott anyagiakat, és soha nem lesz belőlük semmi. 2015-ben kb. 10 millió dollár különbség volt a játékokra beígért és a sikeresen támogatott projektekre befolyó összeg között.
A társasjátékok kickstarteres felemelkedése egybevág a táblás játékok általános berobbanásával. Piacuk hetedik éve növekszik, az ICv2 piackutató szerint egymilliárd dolláros iparrá vált.
Az ICv2-t működtető Milton Griepp elmondása alapján a táblás játékok fellendülésében közrejátszik, hogy a játékosok megcsömörlöttek attól a digitális képernyőtől, amellyel egész munkanap vacakolnak: „hazatérve, kevésbé érdekli őket az online játék, mint a szemtől szembeni interakció. A szabadidős tevékenység alapvető változása irányítja ezt a folyamatot.”
A Kickstarter besegít a társasjáték-robbanásba. A Griepp becslése szerint a tavaly összegyűjtött pénzösszeg az összes észak-amerikai hobbijáték eladások közel ötöde. A Kickstarter projekteket nem számítják ezeknél az eladásoknál.
A társasjátékok támogatásához képest más kategóriákat, például a technológiát sovány összegekkel finanszírozzák.
„Nagy szükségük volt a Kickstarterre, mert nagyjából haldoklott a terület” – jelentette ki a videopiac-kutató ICO Partnerst vezető Thomas Bidaux.
Úgy tűnik, a Kickstarteren támogatott játékok a kifinomult játékosoknak szólnak. A „borzalmas emberek partijátéka”, az Emberiség elleni kártyák 15 ezer dollárral kezdett 2011-ben. A pár napja zárt Sötét lelkekre, egy videojáték adaptációjára 3,7 millió fontot (5,4 millió dollárt) kalapoztak össze.
Adrian Martino, a Days of Wonder gyártó társasjáték veteránja alternatív filmfesztiválhoz hasonlítja a platformot: „a megszokott játékcégek olyanok, mint Hollywood, a Kickstartert viszont a társasjátékok Sundance-ének hívhatjuk.”
Kivételesen jól mennek a közösségi finanszírozáshoz. A digitális kütyük katasztrofálisan bonyolult ellátási láncával vagy a videojátékok előrejelezhetetlen fejlesztési menetrendjéval ellentétben, az összetevők és a kiadások egyaránt jól meghatározhatók. A kickstarteres tömegek megszólításakor elő tudják adni, pontosan hogyan is működik a játék. Csak pénz kell a zsetonok, táblák és dobozok kifizetésére.
„A támogatók a gyártást és nem a fogamzást finanszírozzák” – magyarázza Bidaux.
A technológiai óriáscégek világa egy ember alkotta szörnyeteg, amellyel szemben a nyugati kormányok vesztésre állnak. Miben jár előrébb Kína? A helyes stratégia Amerika és Európa
számára is a kooptálás lenne, állítja a Cambridge-i Egyetem politikatudósa.
Európa elektromosenergia-igénye 2050-ig akár a négyszeresére is nőhet, amit pusztán a megújuló források segítségével különösen költséges és kockázatos lenne fedezni.
Összegezzük az esztendő legizgalmasabbnak tűnő témáit a szórakoztatóiparban, és a filmek és videójátékok után ezúttal 2025 legjobban várt társasjátékai kerülnek sorra.
Miközben országról országra, földön, vízen és levegőben is terjedhet, a különböző gyógyszervállalatok legfőbb célja a vírus terjedésének kivárása lehet.
A finn Oura 200 millió dolláros tőkebevonást hajtott végre, ami 5,2 milliárd dollárra emelte a cég értékét. Az okosgyűrűket gyártó vállalat sikere jelzi, hogy az egészségügyi technológiai szektor továbbra is vonzó befektetési célpont. Az Oura értékesítése tavaly több mint duplájára nőtt, ami mutatja a viselhető technológiák iránti növekvő keresletet