Nem ismertek kegyelmet: összehangolt akciót hajtott végre egy palesztinbarát csoport az Egyesült Királyságban (VIDEÓ)
Továbbra sem nyugszanak az indulatok Nyugat-Európában.
Damion Brown ausztrál webanalitikai tanácsadó a 2016-os Superweeken beszélt a kormányzati webforgalmi adatok elemzésének sajátosságairól. Brown a tartalmat és a tranzakciókat helyezi a közszféra oldalainak optimalizálása során a középpontba, és alapvető jelentőségűnek tartja az elérhető állampolgári időmegtakarítás mérhetőségét.
Kormányzati web – a webanalitika kárómintás zoknija címmel tartott előadást a 2016-os Superweeken Damion Brown, a Data Runs Deep vezető tanácsadója. A hagyományosan a galyatetői Hunguest Grandhotel Galyában tartott analitikai konferencia ausztrál előadója arról beszélt, hogy az állam hiába rendelkezik rengeteg adattal, ez sokkal kevésbé hozza lázba a webes adatok elemzőit, mint a versenyszféra.
Mint mondta, az üzleti gondolkodásban egyértelmű a feladat: megtalálni azt a megoldást, ami a félmillió dolláros vállalkozásból félmilliárd dolláros céget csinál. A kormányzati szektor jóval kevésbé szexi, mivel az emberek eleve rosszra számítanak, ha kapcsolatba kerülnek az állammal. Ráadásul az adatok elemzésétől várható előnyöket is sokkal nehezebb meghatározni, mivel nincsenek olyan egyértelmű mérőszámok, mint például a bevétel alakulása, és rendszerint a problémák is rosszabbul strukturáltak, mint az üzleti életben.
Tartalom & tranzakciók
Saját tapasztalatai szerint két kategóriát érdemes vizsgálni a közszféra honlapjainál, a tartalmat (amin belül a bevonódás mértéke, a hatékonyság és az elégedettség számít) és a tranzakciókat (azon belül a befejezett tranzakciók számát, az időmegtakarítást és az elégedettséget).
Brown szerint a tartalomból a kilenc legtöbbet keresett dolgot érdemes hangsúlyosan megmutatni egy adott kormányzati oldalon. A keresés-központúságra a brit GOV.UK-t hozta fel példaként, ahol egy nagy kereső a központi elem, és folyamatosan elemzik a legnépszerűbb kereséseket, és ennek megfelelően kínálják fel a látogatóknak a legkeresettebb űrlapokat, kalkulátorokat vagy ügyleírásokat.
Mobilizáció és korlátai
Brown arról is beszélt, hogy a közszféra weboldalait is komoly kihívás elé állítja a felhasználói platformváltás, amire szintén brit példát hozott, ahol három év alatt 21-ről 40 százalékra nőtt a honlapokat mobilról használók aránya a látogatók között.
Ugyanakkor azt mondta, érdemes óvatosan bánni a kormányzati felületek mobilra optimalizálásával, mivel az jelentős társadalmi csoportok ügyintézését nehezítheti meg. Bostonban például korábban bevezettek egy kátyúbejelentő szolgáltatást, azonban csak tehetősebb környékekről érkeztek bejelentések ezen a csatornán keresztül – mint kiderült, azért, mert csak Iphone-ra készítették el az alkalmazást.
811 millió ausztrál tranzakció
Ausztráliában 2015-ben 811 millió online kormányzati tranzakció jutott a 22 millió polgárra Brown elmondás szerint. Ezek optimalizálásához, illetve az ezeknek köszönhető megtakarítások méréséhez fontos feladat, hogy az online űrlapok kitöltéséhez szükséges időt pontosan nyomon tudja követni a kormányzat, ehhez Brown azt javasolta, hogy időbélyegzővel rögzítsék a kitöltés megkezdésének és befejezésének időpontját. Emellett a látogatói véleményeket egy egyszerű, 1 és 7 közötti skálán megválaszolandó elégedettségi kérdéssel is ellenőrzik.
Mint mondta, a személyes ügyintézéssel szembeni megtakarítások kiszámításánál nem csak azt kell figyelembe venni, hogy mennyivel kevesebb ügyintézői időt köt le az adatrögzítés és az ügyintézés, hanem azt is, hogy az állampolgár mennyivel kevesebb időt tölt utazással, vagy éppen mennyivel kevesebbet kell parkolásra fordítania.