Hátborzongató: a háború árnyékában ezzel játszanak az orosz gyerekek

Az egyik legnépszerűbb orosz kereskedelmi platformon gyilkos drónok élethű másolatát árulják gyerekeknek. A reklám szerint már háromévesek is játszhatnak vele.

Izraeli kutatók leszkennelték egy mesterséges intelligencia agyát munka közben, mert arra voltak kíváncsiak, hogyan gondolkozik a program.
Az ideghálók (neural networks) annyira bonyolultak, hogy lehetetlen kinyomozni milyen lépéseket tesz meg egy mélytanulás-algoritmus addig, amíg eléri az adott eredményt.
Az Izraeli Technológiai Intézet kutatói új technikát fejlesztettek, amellyel problémamegoldás közben készítenek pillanatfelvételeket a hálókról. Az agykutatásból ismert funkcionális mágneses rezonanciavizsgálathoz (fMRI) hasonló technika számítógépeket szkennel, azaz munkavégzéskor örökíti meg az algoritmus tevékenységét. A képek segítségével a kutatók az idegháló fejlődésének különféle szakaszait, köztük a zsákutcákat is nyomon tudják követni.

Az egyik hálónak három klasszikus Atari 2600 videojátékot kellett játszania: Breakout, Seaquest, Pac-Man. 120 ezer pillanatfelvételt készítettek róla, majd az ismétlődő próbálkozásokat, tehát ugyanazokat a pillanatokat megörökítő képeket összehasonlították.
Elmondták, hogy az ilyen jellegű szkenek sokat segíthetnek másoknak való a világ problémáit megoldó algoritmusok fejlesztésében.

„Ha a technológiát a valóságban akarjuk alkalmazni, meg akarjuk érteni, hogyan működik és hol hibázhat. Ha jobban értjük az ideghálókat, jobban értjük a gyengéiket is, az erősségeiket pedig még jobbá tehetjük” – jelentette ki Jeff Clune, a Wyoming Egyetem adjunktusa, aki egyébként nem vett részt a kutatásban.