Nincs több kérdés: a románok Magyarország útját követnék, azt is kimondták, miért

Elon Musk is megosztotta az üzenetet.

A virtuális valóság egyik első alkalmazása sérült ideg- és izomtevékenységek meggyógyítása volt. Egy spanyol egyetemen erre a célra dolgoznak ki az Oculus Rift sisakot és az Intel mélységérzékelőjét is tartalmazó rendszert.
A madridi III. Károly Egyetem (UC3M) kutatói a vállizmok meggyógyításában segítő virtuálisvalóság-rendszert fejlesztenek. A mozgásérzékelővel felszerelt prototípussal a felhasználó kontrollált gyakorlatokat végezhet, mintha aktívan részt venne egy focimeccsen.
A rendszer többplatformos videojáték motorhoz fejlesztett szoftverből, az Intel nemrég fejlesztők rendelkezésére bocsátott RealSense mozgásérzékelőjéből, és az Oculus Riftből áll, amelynek a második fejlesztői csomagját használják a kutatók. A felhasználó a Riften keresztül látja a programot és dönti el, milyen mozdulatot végez.
Kapusként vesz részt a meccsen, és mint általában a kapusoknak, meg kell akadályoznia, hogy az ellenfél gólt lőjön. A pontos testhelyzet védésenkénti megőrzéséhez a felhasználó látja kezének a tükörképét, a kar többi részét viszont nem. Ezzel javít az úgynevezett propriocepción, különböző testrészek, jelen esetben a kézfej testhez viszonyított helyzetének érzékelésén. Ez az „érzékelő” jelzi a testnek, hogy milyen pozícióban vannak az izmok.
A prototípus első változatát rehabilitációs központoknak fejlesztették. Hamarosan jönnek a klinikai tesztek, majd más vállmozdulatoknál segítő újabb programokat írnak.