A robotok tényleg elveszik az állásainkat, Japánban már az okostelefonokat is a bádogemberek árulják.
2016. január 27. 12:07
p
0
0
0
Mentés
A Pepper robot nagy sikernek örvend, nemcsak emberi érzelmeket tud szimulálni, hanem gyorsan tanul is. Vasútállomásokon már tesztelték őket és remekül beváltak az információs pultoknál és a jegyek eladásával is megbirkóztak. A legújabb fejlesztés a marketing területet vette górcső alá.
A SoftBank, a Pepper fejlesztő cége mobiltelefonokat értékesít a robotokkal. Az adott boltban árusított okostelefonokról mindent tudnak a robotok, még a leghülyébb emberi láma kérdésekre is tudják a választ és hála az emberi érzelmek megfelelő kezelésének, könnyen rá tudnak jönni mire is vágyik egy új okostelefon vásárlásnál egy potenciális vevő. Ha hezitál könnyen ráveszik mi is a megfelelő választás számukra. Egy robot csak nem hazudik ugye?:)
A tesztek már sikeresek voltak, megdöbbentő módon a fókuszcsoport tagjait rafináltan rá tudták venni a bádogemberek, hogy a sokkal drágább okostelefonokat válasszák, mint amiért betértek a boltba. A Pepper jól játszik az emberekkel, finoman vezeti rá mit szeretne használni egy új okostelefonban, mi hiányzott a régiből, kinek veszi és miért. A robotok született marketingesek ezek szerint és nem fáradnak el soha.
Márciusban indul a hivatalos robotos bolt Tokió Minato-ku negyedében. Pepperek fogják fogadni a vásárlókat, ők beszélnek az egyes modellekről és velük is kell megkötni a szolgáltatói szerződéseket is és a garanciális feltételeket is velük lehet egyeztetni, de a panaszkönyvet is náluk kell felvenni, ha nem felelne meg a robot viselkedése (nincs pánik gomb, hogy emberi erőforrást riasszanak sem). Kiegészítőket is árulnak a mobilokhoz, rendelnek hiányzó alkatrészeket is akár és házhoz szállítást is lehet tőlük igényelni, de ezt már nem ők kezelik a gyakorlatban. Ember egyáltalán nem is lesz a boltban, a biztonságról is gépek gondoskodnak.