Így győzte le a Go-versenyzőt a Google AlphaGo MI szoftvere

2016. január 28. 06:55

Egymás után ötször is elverte a gép Fan Hui-t, aki 2013 és 2015 között volt verhetetlen bajnok Európában.

2016. január 28. 06:55

A Go volt eddig az a játék (bonyolultabb a sakknál, pedig első pillantásra egyszerűnek látszik), amire nem gondolta volna senki, hogy majd mesterséges intelligencia megszorongathatja az embert. Még adtak 10–15 évet a gépeknek, hogy kitanulják a játék minden fortélyát és csínját-bínját.

Most az MI úgy győzött, hogy nem kapott semmiféle előnyt a többszörös bajnoktól. A trükk az volt, hogy a program gyakorlatilag megtanult nyerni, így tudta legyőzni az AlphaGo Fan Hui-t. Meg is nőtt az étvágya a mesterséges intelligenciának, mert a következő ellenfele egy tízszeres világbajnok a dél-koreai mester, mellesleg itt a játék tétje 1.000.000 dollár lesz. 

 

A Google DeepMind részlegének az érdeme ez, akik megelőzték így Mark Zuckerbergéket, akik szintén a Go játékban akartak mesterséges intelligenciás babérokat szerezni (ugye tudjuk a Facebook vezér egy házi MI cselédet akar majd barkácsolni magának, legalábbis ez volt a januári fogadalma). A Go sokkal bonyolultabb, mint a sakk, ugyanolyan stratégiai kihívás, de matematikailag sokkal komplexebb feladat elé állítja a játékosait. Jellemző rá, hogy a DeepMind kutatói is felismerték több a lehetséges pozíció egy ilyen játékban, mint ahány atom lehetséges a ma ismert Univerzumunkban: 1,000,000,000,000,000,000,000,000,000,000,000,000,
000,000,000,000,000,000,000,000,000,000,000,000,000,000,000,000,000,
000,000,000,000,000,000,000,000,000,000,000,000,000,000,000,000,000,
000,000,000,000,000,000,000,000,000,000,000.  

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!