Brutális autóbaleset Baranyában: élet-halál között van egy idős nő és az unokája
Egy fekete Mercedes az ütközés után nagy sebességgel lesodródott az útról és többször megpördült, majd vezetője és női utasa rácsavarodott egy fára.
A Volvo, a Mercedes-Benz, a Tesla és más autógyártók önműködő autóirányító rendszerekkel próbálkoznak. Kínai kutatók másként képzelik el a jövő vezető nélküli járműveit.
A Nankai Egyetemen emberi agytevékenységgel vezethető autót fejlesztenek. Az egyik helyi gyártóval, a Great Wall Motorral közösen végzett kísérletek során a jármű előrement, hátrament, megállt, beindította és leállította magát. Senki nem vezette, működtetője kéz és láb helyett az agy EEG jelzéseit érzékelő 16 szenzort használt.
A jelzéseket a szenzorok vezeték nélkül továbbították a beépített számítógéphez. A gép feldolgozta őket, és az adatok alapján ismerte fel, majd csoportosította a vezető szándékait, amelyeket utasításokra fordított.
A rendszernek csak arra van szüksége, hogy a vezető erősen koncentráljon, ha változtatni akar a jármű állapotán, például fékezne.
Bizonytalannak tűnik, hogy fogunk-e valaha is elmevezérelt autóval közlekedni. Hiába irányíthatjuk az agyunkkal, semmilyen előnye nincs az önvezérlő autonóm autókkal szemben. Ne felejtsük el, hogy a balesetek 90 százaléka emberi hibára vezethető vissza, és pont ezért próbálkoznak egyre többen robotjárművekkel.