Csűrték-csavarták a felmérést, hogy leégessék Magyarországot, de csak Romániát sikerült
A szomszédos ország még így sem jutott be a „bezzegek” közé.
Egy 18 és 68 év közötti, havonta legalább egyszer posztoló userek körében végzett új felmérés kimutatta: minél inkább céljaink megvalósítására használjuk a Facebookot, annál jobban függünk tőle. A közösségi hálózat használatának okai határozzák meg a függőség mértékét. Ez a függőség azonban nem addikció.
Mi hajt a Facebookra? Hírek? Játékok? Visszajelzések a posztjainkra? Hogy új barátokkal találkozzunk?
Bármelyik esetben függőség alakulhat ki, ami nem feltétlenül rossz – állítja Amber Ferris, az Akron Egyetem Facebook-trendeket elemző kutatója. Leginkább az új barátokat keresők függenek a közösségi hálózattól.
Ferris és Erin Hollenbaugh, a Kent Egyetem kutatója 301 usert tanulmányozva állapította meg, hogy azok akarnak főként új ismeretségekre szert tenni, akik szerint a Facebook sokat segít önmaguk megismerésében. Általában kellemes társaságot jelentenek, viszont önértékelésük alacsonyabb, mint másoké. Nagyon sokat számítanak nekik a visszajelzések.
Egyesek azt figyelik rendszeresen, hogy mások hogyan oldanak meg övékéhez hasonló problémákat, mit kezdenek ugyanazokban a szituációkban, aztán hasznosítják a tapasztaltakat.
Mások kifejezetten információszerzésért mennek fel a Facebookra, hétvégi programjukat az ott látottak alapján szervezik meg, onnan tudják meg, milyen fesztiválok lesznek a környéken stb.
A két szerző egy korábbi tanulmányban kimutatta: speciális Facebook-felhasználótípusok között közös személyiségjegyek fedezhetők fel. Például akik új kapcsolatok kiépítésére használják, inkább extrovertált karakterek. Nyitottabbak személyes információk megosztására, posztjaik viszont nem mindig őszinték. A legpozitívabb posztokat a magukat sokra értékelők jegyzik. Azért posztolnak sokat és azért a legpozitívabbak, mert kapcsolatban akarnak maradni ismerőseikkel, illetve mások figyelmét is fel szeretnék kelteni.
„Van benne logika. Ha elégedettek vagyunk az életünkkel, valószínűbb, hogy örömünket másokkal is meg akarjuk osztani a közösségi médiában” – írja Ferris.