A bőség kosara még a jövőben rejtekezik
A legnagyobb probléma (nemcsak hazánkban) a diákok és az iskolák végfelhasználói eszközökkel való szegényes ellátottsága jelenleg. A Geomatech normális működésére okostelefonokra és táblagépekre lenne szükség, több digitális tananyagban ugyanis az okoskütyük szenzorait is bevetik az oktatásban (gyorsulásmérő és társai), majd az így kapott adatokat vizuálisan is megjelenítik egy-egy probléma magyarázatára. A tanulók maguk kísérletezhetnek az okoseszközeikkel, a tanórákon össze is kötik ezeket, közös interaktív munkát végeznek így velük. Vagyis van értelme így végre a mobiloknak az iskolában és nem kell azt elkobozni, mert bezavar az oktatásba. Kiderült a tesztekből is (ahol mindenkinek jutott okoseszköz), a diákok a hozott eszközökkel (mint az ict iparban a BYOD (bring your own device)) is tanulhatnak, nemcsak szórakoznak már csupán. Ugyan oktatási célra egy 7 colos táblagép lenne az ideális, mert a mobiloknak kicsi a képernyőjük, a laptopok meg túl sok helyet foglalnak el. A legtöbb országban ezért manapság iskolai tablet programokat indítanak, amit vagy állami vagy céges támogatással, vagy közösségi finanszírozással viteleznek ki. Végül is a jövő adófizetőiről van csupán szó, akik majd nyugdíjas korunkban minket és politikusainkat fognak eltartani. Mindenki érdeke tehát, hogy a tanulás a digitális kornak megfelelően élmény is legyen, ne csak kín, mint még ma!
A legújabb PISA tesztből kiderült a magyar tinédzserek majdnem 60 százaléka digitális analfabéta és mellesleg elégtelen tudású, de kevés a programozó informatikus is hazánkban. Ez a magyar gazdaság versenyképességét jelentősen lerontja. A 21. századi munkaerőpiacon a digitális írástudás kulcskompetenciának számít. Azonban az IVSZ – Informatikai Vállalkozások Szövetsége idén publikált felmérése szerint a legtöbb diák Magyarországon nem rendelkezik azzal a tudásszinttel, amellyel képes volna helytállni a digitális munkahelyeken, pedig a tanulmány szerint néhány éven belül nem lesz olyan állás, amelynél nélkülözhető lenne a digitális írástudás. Az informatikusok és a programozók továbbra is hiányszakmák Magyarországon.