Bezárás helyett megújulás: falusi üzletek százait segíti az állami támogatás

Újabb sikert könyvelhet el a Magyar Falu Program: közel 1500 kisbolt kapott állami támogatást, így sok településen továbbra is biztosított a helyi vásárlás lehetősége.

A magyar fejlesztésű GeoGebra-alapú digitális tananyag igazi hungaricum, amire büszkék lehetünk. A Geomatech és hasonszőrű társai jövőjét viszont számos tényező befolyásolja, a további digitális tananyagok fejlesztése és támogatása és az iskolák és a tanulók okoseszközökkel való megfelelő ellátottsága. Pedig a tanulás élmény is lehetne!
Szomorú tény, hogy a magyar diákok évről-évre rosszabbul szerepelnek a nemzetközi felméréseken, mint pl. a PISA-teszt. Sokan nem tudják, hogy 2018-ban minden gyereknek már számítógépen kell majd teljesítenie a tesztet. Ugyan a gyerekek természetes közege már ma is a virtuális tér, mindegyiknek van táblagépe vagy okostelefonja, de ehhez még az oktatás nem tudott alkalmazkodni. Nem lehet tehát az információs korban úgy természettudományos tárgyakat és főként matematikát oktatni, mint korábban az analóg világban. De a közösségi média uralmának idején a képi anyagok jelentősége is felértékelődött, a fiatalok sok információt fogyasztanak, sok dologra képesek koncentrálni, de csak rövid ideig. Így az oktatásnak is kötelező figyelembe venni ezeket az elvárásokat, ha versenyképes diákokat akarnak nevelni, hiszen az aktivitás és az azonnali visszajelzés lett a legfontosabb már az órákon is és nem a poroszos tekintélyelvű és történetmesélő, mindenképpen az írásbeliségre hangsúlyt fektető analóg elavult módszer.
A legújabb PISA tesztből kiderült a magyar tinédzserek majdnem 60 százaléka digitális analfabéta és mellesleg elégtelen tudású, de kevés a programozó informatikus is hazánkban. Ez a magyar gazdaság versenyképességét jelentősen lerontja. A 21. századi munkaerőpiacon a digitális írástudás kulcskompetenciának számít. Azonban az IVSZ – Informatikai Vállalkozások Szövetsége idén publikált felmérése szerint a legtöbb diák Magyarországon nem rendelkezik azzal a tudásszinttel, amellyel képes volna helytállni a digitális munkahelyeken, pedig a tanulmány szerint néhány éven belül nem lesz olyan állás, amelynél nélkülözhető lenne a digitális írástudás. Az informatikusok és a programozók továbbra is hiányszakmák Magyarországon.
„A digitális írástudás, a mindannyiunkat egyre inkább körülvevő informatikai eszközök kezelésének és irányításának képessége mára alapvetővé, szükségessé vált. Nemcsak a munkaerőpiacon, de a mindennapi életvezetésben is megkerülhetetlen ez a kulcskompetencia.”
(Cikkünk a „Digitális Oktatás” sorozat első része.)