Az elektromos meghajtás és az önjáró autók jelenléte még csak a jéghegy csúcsa, és már tavaly kiderült, hogy az önjáró autók lelépnek a sci-fi fantáziák polcáról és hamarosan be is parkolnak mindennapi életünkbe. A Mercedes a CES 2015-ön mutatta be F015 Luxury in Motion névre keresztelt prototípusát, az idei sanghaji CES Asia kiállításon pedig az Audi rukkolt elő R8 e-tron nevű automata csodájával. Az önvezérlésre képes technológiákat pár éven belül már szériaautókhoz is rendelni lehet, az újgenerációs lézerszkennerrel, ultrahangos érzékelőkkel, radarral és videokamerákkal felszerelt önjáró autó nem álom többé.
A jövőt illetően a 3D nyomtatás térhódítása az egyik kulcstényező. A GM szakértői szerint pár éven belül a 3D nyomtatómérnök minden piaci szereplőnél az egyik legfontosabb szakmává válik. 2025-re az autók nemcsak maguktól és szinte kizárólag elektromos meghajtással működnek majd, hanem mesterséges intelligenciájuk segítségével együtt is élnek az őket körülvevő világgal. Kommunikálni fognak társaikkal, tanulnak tőlük és alkalmazkodnak is hozzájuk.
Az alkalmazkodás egyik legkritikusabb pontja az egymás veszélyeztetése nélküli közlekedés és a balesetek kivédése lesz. A közlekedési balesetek 90 százaléka emberi hibára vezethető vissza, így az önvezető járművek térnyerésével a balesetek száma látványosan csökkenhet. Számítások szerint, ha csak az utakon közlekedő járművek 10 százaléka válna automatává, máris évi 1100 életet lehetne megmenteni. És akkor a környezetet megóvó technológiák, valamint a balesetmegelőző alkalmazások eredményeivel még nem is számoltunk, amelyekből a CES 2016 közönsége szép számmal láthat majd a 115 autós kiállító standjain.