Ítéletet mondtak a németek: az EU elrontotta az egészet úgy, ahogy van, de Magyarország nagy nyertes lesz
A németek a szakértő szerint az arroganciájuk miatt buktak el.
A las vegasi CES a globális fogyasztói elektronika egyik legnagyobb, az ipar összes szegmensének helyet adó seregszemléje. Az autóipar szereplőit mindig kitüntetett várakozás előzi meg, az eddigi információk alapján a 2016. január 6. és 9. közötti rendezvényen is kitesznek magukért. Megnövelt kiállítótéren mutatják be az újdonságokat.
A GM, az Audi vagy éppen a Mercedes mérnökei soha nem látott balesetelkerülő alkalmazásokkal, 3D nyomtatóval gyártott alkatrészekkel, szélvédőbe épített kijelzőkkel és számos elképesztő újdonsággal készülnek.
Hova vezet a sok újítás, meddig fejlődik még az autóipar?
Az elektromos meghajtás és az önjáró autók jelenléte még csak a jéghegy csúcsa, és már tavaly kiderült, hogy az önjáró autók lelépnek a sci-fi fantáziák polcáról és hamarosan be is parkolnak mindennapi életünkbe. A Mercedes a CES 2015-ön mutatta be F015 Luxury in Motion névre keresztelt prototípusát, az idei sanghaji CES Asia kiállításon pedig az Audi rukkolt elő R8 e-tron nevű automata csodájával. Az önvezérlésre képes technológiákat pár éven belül már szériaautókhoz is rendelni lehet, az újgenerációs lézerszkennerrel, ultrahangos érzékelőkkel, radarral és videokamerákkal felszerelt önjáró autó nem álom többé.
A jövőt illetően a 3D nyomtatás térhódítása az egyik kulcstényező. A GM szakértői szerint pár éven belül a 3D nyomtatómérnök minden piaci szereplőnél az egyik legfontosabb szakmává válik. 2025-re az autók nemcsak maguktól és szinte kizárólag elektromos meghajtással működnek majd, hanem mesterséges intelligenciájuk segítségével együtt is élnek az őket körülvevő világgal. Kommunikálni fognak társaikkal, tanulnak tőlük és alkalmazkodnak is hozzájuk.
Az alkalmazkodás egyik legkritikusabb pontja az egymás veszélyeztetése nélküli közlekedés és a balesetek kivédése lesz. A közlekedési balesetek 90 százaléka emberi hibára vezethető vissza, így az önvezető járművek térnyerésével a balesetek száma látványosan csökkenhet. Számítások szerint, ha csak az utakon közlekedő járművek 10 százaléka válna automatává, máris évi 1100 életet lehetne megmenteni. És akkor a környezetet megóvó technológiák, valamint a balesetmegelőző alkalmazások eredményeivel még nem is számoltunk, amelyekből a CES 2016 közönsége szép számmal láthat majd a 115 autós kiállító standjain.
Bemutatkozik egy a járművet valósidejű környezeti információk alapján a megfelelő sávban tartó többkamerás érzékelőrendszer. Az esetleges akadályokat nagy sebességnél is magától kikerülő automatika szintén megjelenik: szélvédőbe épített digitális kijelzők segítenek a sofőr figyelmét az úton tartani. Debütál egy a vezetés közbeni chatelést korlátozó technológia is. Lényege, hogy fizikai és hangjelzéssel tudatja a sofőrrel, ha sebességváltáson kívül engedi el a kormányt, ezzel segítve elő a biztonságos úttartást.
Korunk mérnökei nemcsak az autósokra, hanem a gyalogosokra is figyelnek: új szenzorok a másodperc tört része alatt reagálnak és speciális vészfék technológiával vigyáznak az úton áthaladókra.
Ezeket a technológiákat fogja ismertetni nyitóbeszédében Mary Barra, a GM ügyvezető igazgatója.
"Kíváncsian várjuk Mary előadását, hiszen a GM mindig is élen járt a vezetői élmény növelését és az autók biztonságát célzó innovációk terén. Az életünket átszövő hálózati létben az autók szerepe is hatalmas, egy ilyen terület fejlődése sosem állhat le!” – utalt rá Gary Shapiro, a CES-t szervező CTA (Consumer Technology Association) elnöke.
További információk a CES honlapján, videók pedig itt találhatók.