A mesterséges intelligencia így vagy úgy, de átformálhatja Afrika jövőjét
Segítő kezet, vagy épp akadályt jelent a mesterséges intelligencia Afrikának?
Megtanulnak-e a gyerekek tanár és osztályterem nélkül, tableten, intelligens szoftverrel és egymást segítve írni, olvasni és számolni?
A pittsburghi Carnegie Mellon Egyetem (CMU) Global Learning versenyen induló RoboOktató csapata erre a célra dolgoz ki speciális módszert. Abból indulnak ki, hogy a fejlődő országokban sok helyen nincs elég tanár vagy osztályterem.
„Ha megfelelő oktatótechnológiával pótoljuk a hiányosságokat, jelentősen javítunk 250 millió írni, olvasni és számolni nem tudó gyerek életminőségén” – jelentette ki Jack Mostow, a CMU tanára.
A verseny 10 millió dolláros fődíjának nyertese az a csapat lesz, amelynek a nyílt forrású szoftvere legjobban használható Kelet-Afrikában az alapkészségek elsajátításához.
40 ország 200 csapata jelentkezett eddig. A fejlesztést 2016. novemberig kell befejezni, a döntősöket szakértői panel választja ki 2017-ben. Mindegyik kap 1 millió dollárt a 2017-ben és 2018-ban legalább 100 afrikai faluban sorra kerülő tesztekre.