A vásárlás gyakorlatilag létkérdésévé vált már a ma emberének, vásárolok, tehát vagyok. Ugyan manapság mindent már online is megrendelhetünk, de mégsem látjuk, hogy a bevásárlóközpontok elnéptelenednek, sőt generációk szocializálódtak már a Mammon Templomában intenek a szigorú kritikusai a szabadidő ilyen módozatú eltöltésének. Nemsokára jön a Fekete Péntek is, amikor is mindenki mindent a nyakunkba akar majd sózni, hiszen karácsonyig már csak néhány hét maradt hátra és a jó kereskedő ilyenkor mindent el tud adni a kiéhezett és fizetését az utolsó fillérig eltékozló vásárlóknak.
Mobillal és online vásárolni kényelmes tehát, de azért mégiscsak jó megfogni azt a terméket, amire állítólag annyira szüksége lesz a kiszemelt rokonnak majd. Tudjuk a legtöbb esetben az ünnepek után ugyanakkora tumultus van a boltokban, mint az ünnepek előtt, hiszen mindenki vissza akarja cserélni a rosszul kiválasztott vagy selejtes ajándékokat. Itt jön a bökkenő, ha az interneten rendeltünk a nagypapának automata és önmosó zoknit, azt elég nehéz lesz a román vagy szlovák internetes virtuális boltban majd visszacserélnie, mert nem 42-es hanem 46 hatos a lába, csak minket csalt meg az emlékezetünk.
Így tehát az, ami az online jelenlét előnye nem biztos, hogy a rögvalóságban is majd tényleg működni fog. Érdemes tehát megnézni a múlt században mit is gondoltak a jövő vásárlásáról elődeink, milyen vásárlást és pénzköltést megkönnyítő találmányokra vártak 1971-ben, amit az unokáik majd boldogan használni is fognak. Az autóval való vásárlást elég érdekesen gondolták el, gyakorlatilag minden ilyen bolt egy nagy garázs lett volna az elképzelések szerint. A postaládák meg automatikusan továbbították volna a leveleket a központi postához, csak az utca végére kellett volna kivinni a leveleket vélekedtek. Az előbbiről 1939-ben, a másikról 1971-ben álmodoztak, közben pedig ma már az Amazon drónokkal fogja kézbesíteni a születésnapi ajándékokat, Angliában pedig robotokkal történik, ha minden igaz a házhoz szállítás is az elit kerületekben. A jövő tehát van ahol már elkezdődött és valahol még nem. Ön hogyan szeretne 25 év múlva vásárolni? Online vagy offline?