Nincs több kérdés: a románok Magyarország útját követnék, azt is kimondták, miért

Elon Musk is megosztotta az üzenetet.

Az okostelefonnak autózás közben adott hangutasítást követően akár 27 másodpercig nem tudunk teljesen a vezetésre koncentrálni. 27 másodperc három focipálya távolságnak felel meg.
Azt hisszük, semmi gond nincs, ha az autó információs-szórakoztató (infotainment) rendszeréhez vagy okostelefonunkhoz beszélünk vezetés közben, piros lámpánál. A Utah Egyetem kutatói által az AAA Közlekedésbiztonsági Alapítvány számára készített két friss tanulmány viszont kimutatta, hogy minden egyes hangutasítást követően maximum 27 másodperc kell a teljes figyelem visszanyeréséig.
Az egyik tanulmány arról számolt be, hogy a kezünket ugyan nem használjuk hozzájuk, de az okostelefonos személyes asszisztensnek (Microsoft Cortana, Apple Siri, Google Now) telefonszámok-hívására, zene cseréjére, szövegküldésre adott hangutasítások közben erősen elterelődik a figyelmünk, kevésbé koncentrálunk a vezetésre.
A számok még meglepőbbek: ha csak 40 km/h sebességgel megyünk, akkor is (maximum) 27 másodperc kell ahhoz, hogy az erősen figyelemelterelő hangutasítás-alapú rendszerek (telefon, autó egyes rendszerei) használata után teljesen az útra koncentráljunk. Figyelmünket kevésbé elterelő „hangeszközöknél” 15 másodperc a maximum.
„Az autóba szerelt rendszerek közül azért van többen hangfelismerés, hogy a szórakozást, kommunikációt biztosítsa: Facebook, Twitter, Instagram, Snapchat, Facetime stb. Inkább szórakoztatni akarjuk a vezetőt, ahelyett, hogy nagyobb figyelemre ösztönöznénk” – állapították meg a második tanulmány szerzői.