Nem mertünk belevágni egyedi stílusú üveg készítésébe. Sokkal drágább lett volna, és nagyon sok technológia problémát vet fel. Egy egyedi palacknál sokkal nehezebb lett volna konszenzust találni. Ha a tokaji üveggel párba állítom, ott volt valaki, aki megfinanszírozta az egészet, ezért mások nem nagyon tudtak beleszólni. A mi esetünkben az a lényeg, hogy az üveggyár vállalta a finanszírozást, ezért Szekszárdon ez pótlólagos költségvállalást senkinek sem jelentett. Ebből a szempontból is könnyebb volt az, hogy egy kevésbé egyedi stílusú üveget választottunk.
Hasonlóan a Fuxlihoz itt is egy döntőbizottság választja ki, hogy kinek a bora kerülhet az új palackba, vagy csak a borosgazdán múlik ez a döntés?
A Fuxli volt a minta minden szempontból, annak a módszertanát használjuk a borok kiválasztásánál. Ezt nem csak az új palackba kerülő boroknál, hanem mindenütt alkalmazzuk, többek közt a Bikavér Párbajnál is. A szempont az, hogy bárki bejöhet, bárki részt vehet a kezdeményezésben, de a felajánlott mintát közösen kell megkóstolni. Az még nem dőlt el, hogy mindenkinek, vagy egy kóstoló zsűrinek kell majd lekóstolnia a mintákat. A Fuxli esetében mindenki kóstol, mindenki zsűrizik, aki az előző évjáratban készített bort. Ott a termelők 75 százalékának kell elfogadnia egy bort.
Én azt szeretném, ha egy bizottság döntené el, melyik bor kerülhet az új palackba, tanulva és megértve a Fuxlik kiválasztásának nehézségeit. A bizottság 66 százalékának és még egy főnek kellene elfogadnia egy mintát ebben az esetben. Érdemben itt külön, egyedi termőhelyi, eredetvédelmi előírások nincsenek, csak annyi, hogy csak szekszárdi kadarka, kékfrankos és bikavér kerülhet a palackba, és a zsűrinek el kell fogadnia a bornak a minőségét.