Szigetelőszalaggal a falra ragasztottak egy banánt: hatmillió dollárért azonnal lecsapott rá egy „műgyűjtő”
Újra kitett magáért a világhírű olasz művész.
„Komolyzenei szuperközpontot akar a kormány” – írja az Index. A cél az összehangolás és a takarékoskodás, ám a tervet épp az Opera és a Müpa kormány által kinevezett vezetői ellenzik a leginkább.
A hírportál információi szerint „közös ernyőszervezet” alá szervezné be a kormány a komolyzenei élet nagy koncerttereit, így a Magyar Állami Operaházat, a Művészetek Palotáját (Müpa), a Zeneakadémiát és az Országos Filharmóniát, amely az intézmények szakmai és gazdasági működését ellenőrizné, és ők adnák a pénzt is. Az Opera részeként a Magyar Nemzeti Balett, a Müpával a Nemzeti Táncszínház, továbbá a Filharmóniai Társaság Zenekara is a központhoz kerülne. Az új központ, aminek egymilliárd forint lenne a költségvetése, 2014. július elsején kezdené meg működését.
Az ötletről szóló előterjesztést, amelyet a hírek szerint Balog Zoltán emberierőforrás-miniszter és Batta András, a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem volt rektora jegyez, akinek május végén jár le egy évre szóló komolyzenei kormánybiztosi kinevezése, jövő szerdán tárgyalja a kormány. Az Index értesülései szerint épp maga Batta lehetne az új csúcsszerv vezetője. Az összevonástól azt várják, hogy a központ hatékonyabban tud pénzért lobbizni, a zenei kínálat jobban össze lesz hangolva, egy helyen lehetne jegyet venni mindenhová, a központi beszerzés pedig takarékosabb lenne.
A tervet épp a Opera és a Müpa, már az Orbán-kormány által kinevezett vezetői, Ókovács Szilveszter és Káel Csaba ellenzik a leginkább. A két intézmény állami fenntartású, önálló gazdálkodású és kiemelt költségvetési támogatásban részesül. Az Opera az Index érdeklődésére közölte, hogy az Opera, a Müpa és a Zeneakadémia vezetői (Ókovács Szilveszter, Káel Csaba és Batta András) rendszeres, informális találkozókat tartottak az elmúlt két és fél évben. Batta az elmúlt fél évben kezdte körvonalazni központosítási elképzelését, ám azt nem támogatták. Az előterjesztés szövege ráadásul jóval túlmegy azon, amiről korábban szó volt. Az ötlet egy másik kritikusa azt mondta az Indexnek: a budapesti komolyzenei élet egyik biztosítéka a koncerthelyek közti verseny, ráadásul ha egy kézbe kerülnek, a fiatal művészek koncertlehetőségei jelentősen csökkenni fognak.