Ezt itta a magyar 2013-ban: felmérte saját facebookos táborát a Varga Pincészet

2014. január 03. 12:25

Az idősek többnyire vörösbort fogyasztanak, a fiatalok fehér- és rozéborokat, derül ki a Varga Pincészet saját facebookos rajongótáborát szondázó felméréséből. A megkérdezettek tizede fogyaszt napi rendszerességgel bort, hetente többször jóval többen.

2014. január 03. 12:25

Ezerháromszáz borfogyasztót kérdezett meg a Varga Pincészet a Facebookon, mikor és milyen borokat ittak 2013 hétköznapjaiban. Az online kutatás rávilágított, hogy minél idősebb az átlagmagyar, annál több vöröset iszik. A kutatás szerint a 60 évnél idősebbek 60 százaléka vörösborivónak tartja magát, a 30 évnél fiatalabbaknál ez az arány csak 40 százalék. A különbséget az okozza, hogy a fiatalok több rozét és illatos fehérbort fogyasztanak. A fogyasztási szokások változását jelzi, hogy ma már csak a magyarok 10 százaléka tartja magát naponta rendszeresen bort fogyasztók körébe. A hazai borivók 30 százaléka ugyanakkor hetente többször kóstol.

Az arányok változását jól mutatja, hogy egy tíz évvel ezelőtt, az Agrármarketing Centrum Kht. megbízásából készített kutatás szerint a borfogyasztók 19,1 százaléka ivott naponta, a heti rendszerességgel ivók aránya lényegében nem változott, akkor a borfogyasztók 31 százaléka jelezte, hogy havonta többször is felbont egy-egy palackot.

A 2013-as kérdőívben rákérdeztek arra is, hogy ki milyen borral ünnepelt a család karácsonykor és arra is, hogy a férj vagy a feleség döntötte-e el, hogy milyen bor került az asztalra. A borivó magyarok 60 százaléka fehér- és rozéborral ünnepelt karácsonykor, derül ki a Varga Pincészet internetes felméréséből. A legtöbben friss illatos fehér bort választották - ezt követték a rozé-, majd a klasszikus fehérborok kedvelői. Érdekesség, hogy a válaszadók mintegy fele általában vörösborivónak mondja magát, de mégis a fehér- és a rozéborok kerültek többségbe a karácsonyi asztalon. A borválasztást erősen befolyásolta, hogy a szenteste tradicionális fogásai halételek.

A kutatás szerint a magyar háztartások 38 százalékában a nők döntötték el, hogy milyen bor került a karácsonyi menü mellé – olvasható az évente 12 millió palack bort forgalmazó pincészet elemzésében. A Varga Pincészet korábbi kutatása szerint 10-15 évvel ezelőtt a palackos borfogyasztás jobban kötődött az ünnepekhez, mint napjainkban, akkoriban akár kétszeresen is meghaladta a december egy átlagos hónap forgalmát. Mára azonban a borfogyasztás egyre inkább a mindennapi élet részévé vált.

Az utóbbi években körülbelül 20 százalékkal haladja meg az ünnepi időszaki értékesítés egy átlagos hónap forgalmát. A bor mellett decemberben a pezsgők forgalma is fellendült. Az elmúlt évek eladási statisztikái szerint a pezsgőkészlet több mint felét szilveszter körül vásároltuk meg. A rendszerváltozás előtt a magyarok az elsők között voltak a pezsgőfogyasztás területén Európában. A hazai borok minőségének javulása azonban azt eredményezte, hogy egyre többen preferálják a borokat, áll a Varga Pincészet facebookos rajongótáborát megkérdező felmérésének elemzésében.

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!