A város működtetéséhez ki kell egyezni a kormánypártokkal
E fordulat mögött felsejlik Karácsony Gergely leszámolása is a nagypolitikai ábrándokkal.
Kétszázmillió forintot költ jövőre szőlészeti berendezéseinek fejlesztésére a Csányi Pincészet. Jó évet zárt a villányi borászat: 15 százalékkal nőtt a belföldi értékesítés. A magyar borok nemzetközi presztízsét és ismertségét alacsonynak ítélik, a kereskedelmi sikerhez szerintük stabil minőség, nagy mennyiség és jó versenyeredmények szükségesek.
Kétszázmillió forintból fejleszti jövőre szőlészeti berendezéseit a Csányi Pincészet, közölte a cég az MTI-vel. A közlemény szerint az évi több mint egymilliárd forintos forgalmat bonyolító társaság az idén 15 százalékkal növelte belföldi értékesítését, miközben a nemzetközi piacon is erősítette jelenlétét.
Az export növelését elősegítik a jövő évi fejlesztések is, amelyek főként a szőlészet gépesítésének korszerűsítését szolgálják. A közleményben Gál József vezérigazgató kiemelte, hogy a cég a válság alatt sem állt le a fejlesztésekkel: 2009-2013 között 600 millió forintnyi beruházást hajtott végre. Ennek legnagyobb részét - 450 milliót - szőlőtelepítésre fordították, és az idén már szüreteltek a Villány leghíresebb területének számító Kopár-dűlőn, amelynek negyede a borászat saját területe.
A fennmaradó összeget szőlészeti és borászati gépek, berendezések beszerzésére fordították. A cégvezető szerint a magyar borok ismertsége, presztízse a nemzetközi színtéren még mindig alacsony. Megjegyezte, hogy a jelentősebb piacokon csak az számíthat komolyabb megrendelésre és kereskedelmi sikerre, aki stabil minőséget garantálva egy fajtából legalább évi százezer palack leszállítására képes, és borai a nemzetközi versenyeken is eredményesen szerepelnek.