Szekszárd sorsa a tömegtermelésben a halál

2013. március 13. 08:21

A Fuxli célja egyrészt az, hogy divatot teremtsen a sillernek, másrészt az, hogy hosszú távon biztos megélhetést biztosítson a szekszárdi pincészeteknek, mondta a 2012-es Fuxlik premierjén a Mandiner.bornak adott videóinterjújában Heimann Zoltán szekszárdi borász.

2013. március 13. 08:21
Bukovics Martin

Azért, hogy a vásárló biztos lehessen benne, hogy a Fuxlit érdemes megvenni, vakteszten döntik el a borászok, saját maguk, hogy melyik az a tétel, ami érdemes a név viselésére. Idén 14 borászat nevezett, de csak kilenc Fuxlit kóstolhatunk. Akik bekerültek, egységes megjelenéssel: róka színű csavarzárral, egyforma üveggel és a grafikán/logón kívül egyforma címkével hozzák forgalomba a 2012-es Fuxlikat.

A Fuxli koncepciója alapvetően az, hogy ez egy jóivású bor legyen, mondta a Mandiner.bor kamerájának Heimann Zoltán. A szekszárdi borász felidézte, hogy a sillert már nagyapái, dédapái és ükapái is előszeretettel fogyasztották, akár önmagában, akár fröccsként – ezt a hagyományt kívánják visszahozni a mindennapokba a közös Fuxli immár második évjáratával. Idén már kilenc pincészet készített ilyen néven bort.

A Heimann-fuxlit szeptember közepén szüretelték. A birtok célja az, hogy a bor alkoholfoka alacsony legyen, és egy vibráló, könnyed, jó savgerincű, gyümölcsös bor készüljön a szőlőből kadarka és kékfrankos házasításából. Heimann Zoltán szerint a szekszárdi siller igenis kell hogy bírja a hordót, hiszen ha a rozé egy steril, hidegkezeléses, acéltartályos, picit szénsavas bor, akkor a fuxlinak mást kell felmutatnia, sokkal inkább a vörösborok stílusjegyei között van keresnivalója. Heimannék 4800 palackot töltöttek le.

És hogy mik a tervek a szekszárdi sillerrel? Heimann Zoltán elmondta, tavaly hat borász vett részt a projektben, idén már kilenc – ha ez a növekedési arány jövőre is működik, ő elégedett lesz. „Ha rajtam múlik, akkor az lenne a cél, hogy a Fuxli egy erős márkává váljon Szekszárdon, és akár áruházakig bezárólag egy volumenhordozó márkaként tudna funkcionálni. Egyrészt divatot teremt, másrészt egy csomó szekszárdi borász számára a megélhetés biztonságát tudja hozni, mert gyorsan kell forgalomba hozni, jól forgó, stabil tétel lenne” – fogalmazott a szekszárdi borász.

Heimann Zoltán szerint ha a szekszárdiaknak sikerül a Fuxli kapcsán megtanulniuk az együttműködést, azt másik márkák és termékek esetében, mint például a szekszárdi bikavérnél is jól lehet hasznosítani: „A szekszárdi borvidék sorsa a tömegtermelésben a halál. Mi ahhoz drágán termelünk. Szekszárd jövője abban van, hogy magyarországi és európai értelemben véve is egy minőségtermelő borvidékké kéne kinőnie magát. Jó úton vagyunk, de hosszú az út, ennek egy nagyon fontos lánca a Fuxli.”

Amerika választ! Kövesse élőben november 5-én a Mandiner Facebook-oldalán vagy YouTube-csatornáján!

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!