Volt egy Balaton
Mára a NER otthonosabban berendezkedett a tó körül, mint anno a Kádár-rendszer elitje.
Balatonfüred önkormányzata sem a kikötőt, sem pedig a hozzá tartozó ingatlant nem idegenítette el, még bújtatott formában sem, hiszen a kikötőt és a területet használatba kívánja adni – közölte a város fideszes polgármestere szerdán.
Bóka István a Jobbik sajtótájékoztatóján elhangzottakra reagált, amelyen az ellenzéki párt felháborítónak és vérlázítónak nevezte, ahogy a kormánypártok és „a hozzájuk közeli oligarchák” lényegében privatizálták a balatonfüredi vitorláskikötőt, ezért hűtlen kezelés miatt feljelentést tesznek az ügyben. A polgármester leszögezte: aláírt szerződés a használatba adásról még nincs, jelenleg a szerződéses feltételek pontosításán dolgoznak. Közölte, a kikötőt és a területet azzal a feltétellel kívánják használatba adni, hogy a Magyar Vitorlás Szövetséggel korábban kidolgozott koncepció szerint a hasznosító körülbelül 3 milliárd forint értékű fejlesztést köteles megvalósítani.
Ez tartalmazza a kikötő megújítását, egy 80 szobás, minimálisan 4 csillagos szálloda megépítését, alatta mélygarázzsal és mindazon épületek megépítését, amelyek a vitorlássport érdekét és az egyéb vitorlázók érdekét szolgálja – magyarázta. Hozzátette: terhelik továbbá a hasznosítót mindazon kötelezettségek, amelyeket az önkormányzat a Magyar Vitorlás Szövetség eddiginél jobb kiszolgálásáért tett, a minél több színvonalas verseny megrendezése és a nyári táborok szervezése érdekében. Durva tévedés a bevételt a nyereséggel összekeverni, az ingatlanok várható nyeresége nagyjából megegyezik a használati díjjal – mondta a polgármester. Kiemelte: fontos a telep építészeti szempontból történő megújítása, mert az ott található felépítmények nem méltóak a városhoz. A fejlesztés eredményeként adókból és ezzel kapcsolatos bevételekből a városnak mintegy 40 millió forint bevétele származik évente, valamint új munkahelyek jönnek létre.
A Magyar Vitorlás Szövetséggel egyeztetett fejlesztési célt csak az tudja garantálni, hogy a terület és a kikötő örök időkre önkormányzati tulajdonban marad, a fejlesztéshez azonban, amely minőségi változást hoz, 3 milliárd forintot az önkormányzat nem tud biztosítani, ezért szükséges a magánbefektetés – mutatott rá Bóka Ferenc. Rövid távon –hiszen egy meglehetősen lelakott ingatlanról van szó - szükséges a kikötőhelyi díjak csökkentése és a szolgáltatás színvonalának növelése, ami költségnövekedéssel jár – fűzte hozzá.