Itt van Magyarország új őrülete: sokan már órák óta állnak sorban egy meglepőnek tűnő koncert jegyeiért

Sokak kívánsága válik most valóra. Az MVM Dome-ban lép fel a Pamkutya. A jegyek azonban villámgyorsan fogynak.

Jerome Froese együttese, a Loom pénteken és szombaton ad koncertet az A38 Hajón. A multiinstrumentális művész 16 éven keresztül komponált az elektronikus popzenét feltaláló Tangerine Dream-nek, ez idő alatt pedig nem kevesebb, mint hét Grammy-jelölést zsebelt be – ám saját bevallása szerint sosem a trófeák hozták lázba, hanem valami új létrehozásának élménye. Interjú.
A Tangerine Dream-es Edgar Froese fiaként édesapja zenéje hogyan hatott zenei pályája alakulására gyerekkorától kezdve?
Berlinben születtem és nőttem fel, leszámítva néhány svájci iskolai évet, mindig itt éltem. A '70-es években a Tangerine Dream egy független, alternatív bandának számított - az első felvétel 1970-ben jött ki. Már egészen fiatalon alkalmam volt megtapasztalni a zenét, ahogy az évek során az együttes tagjai és a zenei stílusok folyamatosan változtak, alakultak. Viszont azt kell, hogy mondjam: mindez nem volt közvetlen hatással az én saját zenémre, amikor elkezdtem játszani. A felszerelés ugyan mindig kéznél volt, a lehetőség pedig kínálkozott. A 80-as évek közepén aztán gitározni kezdtem, az lett az első „fő hangszerem”. Több bandában játszottam Berlinben a 80-as évek során, a többieknek a zene viszont csak egy hobbi volt. Abban az időben a Tangerine Dream már számítógépekkel dolgozott és Edgar, az apám azt mondta, hogy oké, ha belefáradtál abba, hogy a többiek nem veszik elég komolyan, adok egy gépet, gitárt, zongorát, dobot, mindent, és a zenészek majd hozzád jönnek. Szóval fogtam a gépét és elkezdtem csinálni a saját zenémet többféle hangszerrel, modullal és régi felszereléssel, amit a banda már nem használt. Edgar figyelte a kísérletezgetéseimet, mint apa a fiát, pár év elteltével aztán, miközben demókat hallgattunk, azt mondta, hogy „ha dolgozol rajta, ez egy nagyon jó kezdet!”