Balogh Károly, a Bük, Bükfürdő Közhasznú Turisztikai Egyesület elnöke hétfőn közölte: hét országgal közösen kezd kampányba Bükfürdő annak érdekében, hogy az ismeretlenebb magyar borok is nagyobb publicitást kapjanak Európában. Az együttműködéstől azt remélik, hogy Magyarországra is többen jönnek pincelátogatásokra, és megtelnek azok a kisebb magánszállások is, amelyek az utóbbi időben egyre kevesebb turistát vonzanak – fűzte hozzá. Az egész Európára kiterjedő projektben szakmai partnerként vesz rész Bükfürdő TDM szervezete, a Vas Megyei Vállalkozói Központ felkérése alapján – tájékoztatott. A vasi vállalkozókat tömörítő szervezett gondozza ugyanis a „VINEST” elnevezésű, Európa kis borrégióit népszerűsítő programot, amelyben spanyol, holland, olasz, szlovén, horvát, német és osztrák partnerek mellett, a soproni borvidék kevésbé ismert Vas megyei területei, turisztikai attrakciói is szerepet kapnak.
A projekt eredményeként nem csupán olyan bortermelő vidékek, mint a Vas-hegy, Vaskeresztes és Felsőcsatár környéke kaphatnak európai publicitást, hanem a régió más turisztikai látványosságai is. Balogh Károly elmondta: a program segítségével jelentősen profitálhatnak a térség szabad szálláskapacitással rendelkező történelmi- és fürdővárosai is – emelte ki. A projekt a „lassú turizmus” elveit követi, ennek keretén belül a szelíd, nyugodt estékre, a táj, az emberek valamint a helyi ízek és értékek megismerésére kíváncsi turisták, baráti társaságok megszólítását tűzték ki célul – tette hozzá.
A projekt felvállalja az európai régiók egymást segítő marketing-tevékenységét, új európai márkák kialakítását is. A bükfürdői szakember szerint, ezzel hozzájárulhatnak a folyamatosan csökkenő kihasználtsággal bíró magánszállások és alacsonyabb kategóriájú szállodák forgalmának növekedéséhez is. Balogh Károly hangsúlyozta: a gyógy- és termálfürdőjéről közismert Bükfürdőn több mint hatszázezer vendégéjszakát töltenek a turisták, a programtól pedig a vendégforgalom további növekedését várják.