Bormarketing és harminchat borászat Pécsen

2012. szeptember 06. 09:35

Az Első Pécsi Pezsgő Borfesztivál célul tűzte ki Magyarország dinamikusan fejlődő borkultúrájának bemutatását. Az eseményre mintegy félszáz hazai borászat jelezte részvételét.

2012. szeptember 06. 09:35

Magyarország dinamikusan fejlődő borkultúrájának bemutatása a célja az Első Pécsi Pezsgő Borfesztiválnak, amelyre szeptember 21. és 30. között kerül sor a baranyai megyeszékhelyen. Béni Gábor szervező az eseményt beharangozó szerdai pécsi sajtótájékoztatón elmondta: a város eddigi legnagyobbnak ígérkező borfesztiváljára mintegy félszáz hazai borászat jelezte részvételét, közülük harminchattal szerződést is kötöttek termékeik bemutatására. Az ország várhatóan valamennyi borrégiója mellett pálinkaházak és pezsgőpincészetek is képviseltetik magukat Pécsen.

A rendezvénynek otthont adó Széchenyi téren a borok mellett tradicionális ételeket és sajtokat is kóstolhatnak, valamint kézműves termékek között válogathatnak az érdeklődők, akiknek szórakoztatásáról Demjén Ferenc, a Balkán Fanatik, a Punnany Massif és mások mellett a Vivat Bacchus Énekegyüttes gondoskodik. A kulturális és gasztronómiai programsorozat keretében fellépnek helyi néptánc- és énekegyüttesek, operettgálával jelentkeznek a Pécsi Nemzeti Színház és kulturális programmal Pécs testvérvárosa, Arad művészei. Emellett lesz esélyegyenlőségi és gyereknap, valamint több utcabál is.

Az Első Pécsi Pezsgő Borfesztiválhoz kapcsolódik a pécsi egyetemi hallgatók szeptember 22-i, Pécs City Karnevál elnevezésű zenés, jelmezes bulija a város tizenhat helyszínén, továbbá a szüreti felvonulás és a XVI. Európai Bordalfesztivál öt ország kétszáz férfi énekesének részvételével. Tiffán Zsolt borász, a Baranya Megyei Közgyűlés fideszes elnöke a sajtótájékoztatón azt mondta: az eseménynek különös rangot ad, hogy Baranya megye két borvidéket, a pécsit és a villányit is teljes egészében magában foglalja, s ezáltal a borok egyedülálló választékát nyújtja. Az országgyűlési képviselőként is dolgozó politikus a magyar bor eladhatósága, nemzetközi ismertségének növelése érdekében szükségesnek nevezte a hazai bormarkenting-stratégia kidolgozását, a bormarketingre költhető források növelését és a borvidékek, borrégiók egységes arculatának kialakítását.

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!