A 80-as évek Magyarországában a filmek, a zene, az irodalom és a képzőművészetek világa bekerültek egy közös mederbe, és ettől működött. Egy egyáltalán nem szabad országban egy szabad létformát teremtettünk meg magunknak azzal, hogy eszünkbe sem jutott betagozódni. Fel sem merült, hogy részt vegyünk az akkori hivatalos életben. Nem gondolkodtunk a nyugdíjas éveken, vagy azon, miből fogunk megélni; nem gondoltam arra, hogy megérem a 30. életévemet, minden az ellenkező irányba mutatott. Ma egy teljesen más világban élünk, mindenki a puszta létéért harcol, és én végtelenül sajnálom, h ebből az egész szürke komcsi wirtschaftból egy végtelenül szürke pénzuralmi világ lett. A franc se verette volna magát a rendőrökkel, ha akkor tudom, hogy ez lesz. Azt hiszem, szörnyű emlékű Torgyán Józsefhez köthető az elmúlt 30 év legzseniálisabb rock and roll szövege, aki azt mondta: „elmentek a tankok, megjöttek a bankok”. Hát, ezért kár volt. Ezért hasonló az érzés, és hasonlóan dühös lennék, ha közben nem telt volna el az idő, és nem lennék kicsit talán bölcsebb, vagy kevésbé lobbanékony – persze egyik sem igaz teljesen. Ebben, mondjuk, közrejátszott egy súlyos betegség, hogy majdnem meghaltam, de közhelyesen csak azt tudom mondani, hogy idővel meglátja az ember, hogy miért érdemes aggódni, vagy dühöngeni.
És mi van a mai zenekarokkal? Van olyan, aki közel megy ehhez a tűzhöz?
Rengeteg tehetséges zenekar van, de valahogy mindenki elvan a saját világában, a saját szóvicceivel, értékes soraival, és nem mászunk bele abba, ami körülveszi az országot, Európát, a világot. Iszonyú jó szövegeket írnak; Beck Zoli, Lovasi András vagy Kiss Tibi, egészen zseniális rock költők, és nem is kifejezetten tőlük várom el, hogy a kényes témákat kapargassák, csak az a szegmens nekem hiányzik, ami egykor a punk vagy az underground zenekarok világa volt. Nem egy jó kép megírása, vagy egy remek rím, hanem, mondjuk egy olyan dal, ami reflektál arra, hogy Magyarországon 4 millió ember él a létminimum alatt, vagy arra, hogy kiszipolyoztuk a Földet. Nekem hiányzik egy zenei, alkotói szegmens, ami ellene megy a pénzhatalomnak, a mérhetetlen szegénységről is szól, az agresszióról, a hisztériáról, arról, ami itt van körülöttünk. Tízezer gazdag megtölti a kocsmateraszokat minden este, a többi meg arra gondol, hogy mi lesz holnap.