Gázolt a villamos, mentőket kellett hívni
Embert gázolt a villamos Budapest II. kerületében.
Úgy fest, a budapesti artmozik mindössze pár hónapig működnek, aztán lehúzhatják a rolót. A főváros pedig egyetlen nagy multiplexszé válik, ahol zizeg a popcorn, süvít a légkondi és együtt csodálhatjuk a kommersz filmeket.
Veszélyben vannak a budapesti artmozik, mivel a Magyar Mozgókép Közalapítvány egyrészt zárolta támogatásait, másrészt pedig már új pályázatokat sem ír ki. Kilenc filmszínházról beszélünk, legtöbbjük nagy múltra tekint vissza, és sokunkat fűznek hozzájuk kedves emlékek. Nehéz megérteni, mi alapján születik döntés abban, hogy „mit éri meg támogatni”. Itt van például a Pál Adrienn. Adott egy különleges magyar film, melyet az elmúlt hónapokban több tucat nemzetközi fesztiválon vetítettek kiemelkedő szakmai és közönségsiker mellett, ám itthon határozatlan ideig elmarad a bemutatója - természetesen pénzhiány miatt.
Legyenek közönségfilmek, legyen a 3D-látványorgia, ám legalább ennyire kellenek az európai, független filmek is. Legyen Starbucks, de emiatt ne szűnjön meg Éva néni sarki bisztrója, ahol ugyan nem ezer forintért adják a habos-karamellás-óriás jegeskávét, de mindig szór fahéjat a melanzs tetejére, mert tudja, hogy úgy szeretem.