Mikszáth Kálmán Éji séták, éji alakok novellafüzére alapján írta legújabb tévéfilmjének forgatókönyvét Miklauzicz Bence, az Ébrenjárók és A zöld sárkány gyermekeinek rendezője. A főszerepeket Székely B. Miklós és Fenyő Iván alakítják. Friss infók és képek a forgatásról a Mandinertől.
2010. november 06. 19:14
p
0
0
2
Mentés
A szinopszis szerint a történetben Rikner Mihály (Fenyő Iván), a Pesti Hírlap főszerkesztője korábban kirúgott és elszegényedett szedőjét, Gimey Jánost (Székely B. Miklós) kíséri el utolsó éjszakájára. Gimey, akit korábban veszett kutya harapott meg, még a kór kiütközése előtt, méltósággal szeretne távozni az élők sorából. Rikner először – sikerhajhász zsurnaliszta lévén -, csak egy jó sztorit lát az estében, amiből remek címlaphírt kreálhat. Azonban a Vörös Kakasban sokkal többet tanul az életről, mint azt addig bármikor. Az éjszaka folyamán a pesti nyomornegyed alakjai mutatják meg, hogy minek van valóságos (hír)értéke.
A századelő hangulatát korhűen ábrázolták a MTV stúdiójában felépített díszletek segítségével. A fényűzés és a nyomor kontrasztjában, a polgári miliőt idéző, kopottas, kissé dohos és füstös Vörös Kakasban az újságtartón a napi sajtó, fehér krétával fekete táblán az aktuális menü, az asztalokon fehér abrosz kristálypohárral, rozsdaszínű selyemmel bevont tölgyfa székek, aranyveretes tartókban lángoló gyertyák fogadják a betérőket.
Több mint egy tucatnyian tevékenykednek egyszerre, hogy a filmkockákon a megfelelő képhez tökéletes beállítás párosuljon.
„Vedd le a hangot! Ismételd el még egyszer! Csendet, próba! Kérem, fejezze be mindenki a zörgést, felvétel indul! 411-es snitt” -hangzanak folyamatosan a vezényszavak.
Miklauzicz Bence a függöny és az ajtók egyik-másik oldalán tűnik fel rendszertelen időközönként újabb utasítások, javaslatok kíséretében.
Napi 12 órában forgatnak, a rendező pedig hajnali négytől talpon van - így további részleteket csak a felvételek befejezését követően tudhatunk meg.
Ottjártunk idején az egyik alvilági figura és Gimey párbeszédét rögzítették éppen.
Két snitt között a történet egyik főhősével, Fenyő Ivánnal folytattunk rövid beszélgetést. Megkérdeztük, hogy az SOS Szerelem, a 9 és ½ randi vagy a Szabadság, szerelem szívtipró szerepei után hogy érzi magát egy tévéfilmnek készülő, kosztümös, Mikszáth novella adaptációban?
A színész elmondta: „Örülök a különleges lehetőségnek, ebben a műfajban is otthon érzem magam. A különbséget egyelőre abban veszem észre, hogy nem 30 napot forgatunk, hanem tízet, ebből kifolyólag a költségvetése a filmnek nyilván más, mint egy mozifilmnek, de az emberek készültsége, és a technika ugyanaz. Ebben a szerepben pontosan azt élvezem, hogy egy olyan figurát játszom, amit eddig nem nagyon hoztam. Korban és kinézetben is más, mint az eddigiek” - magyarázta.
„A darab drámaiságából fakadóan sokkal közelebb áll a színházhoz, rengeteg kihívás van benne, sok olyat kell megjelenítenem, amire eddigi filmjeimben nem volt szükségem.”- mondta el Fenyő. „Egy-egy pici jelenet sokkal komplikáltabb, mint hinnénk, amikor például szemvillanással kell megmutatnom, ki jön be az ajtón, és ahhoz mi a viszonyom, az nem egyszerű feladat pár másodpercben, szöveg nélkül. Sok ilyen, és ehhez hasonló feladatom, kihívásom van itt.” - tette hozzá.
A színész elmondta: minden szerepében arra törekszik, hogy hiteles legyen. Nem szeretne skatulyába ragadni, hiszen egy színész dolga, hogy bármit el tudjon játszani. Legszívesebben szélsőséges karakterek bőrébe bújna a jövőben. Egyenlőre viszont marad az „ajtójelenet” az Éji séták, éji alakokban, amit várhatóan 2010. december 27-én, 8 órakor kritizálhatunk először az MTV műsorán vagy a 42. Magyar Filmszemlén.
Az elmúlt százhúsz évben öt államalakulathoz tartozó Csallóközben már a klub puszta működése is csodának számít, ám a DAC a megmaradás és a nemzeti összetartozás szimbóluma lett. Dunaszerdahelyi beszélgetés Tősér Ádámmal, a kerek születésnap alkalmából a sportklubról készült egész estés dokumentumfilm rendezőjével és Nagy Krisztiánnal, a DAC kommunikációs vezetőjével.
A nem túl bizalomgerjesztő előzetes ellenére a Demjén Ferenc dalaira komponált Hogyan tudnék élni nélküled? közelről sem olyan rossz, ami főleg a szerethető, szimpatikus szereplőknek és a jó ízléssel adagolt zenei betéteknek köszönhető.
Magyarországon is bemutatták a DAC filmet, a dunaszerdahelyi futballklubról szóló mozit, amely a felvidéki magyarság közösségteremtő erejének szimbólumává vált.
Hogyan lehetséges, hogy a történelem összes kultúrája észak, dél vagy kelet felé orientálódott, és sohasem nyugat felé? Az égtájak kultúrtörténete színesebb és tanulságosabb, mint azt a GPS korában bárki gondolná – állítja Jerry Brotton, a reneszánsz professzora.
„Nem tudtam mindenkinek elmondani, hogy ne haragudjatok, de akit láttatok a filmvásznon, az nem én voltam” – idézi fel a művész, akit a '80-as években Beri Ary-ként ismert Magyarország.Interjúnk.
Oroszország megkezdte az Észak-Koreából átvezényelt katonák bevetését az ukrán erők elleni támadásokban.
p
1
0
32
Hírlevél-feliratkozás
Ne maradjon le a Mandiner cikkeiről, iratkozzon fel hírlevelünkre! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és elküldjük Önnek a nap legfontosabb híreit.
Összesen 2 komment
A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
balbako_
2010. november 08. 17:30
Fenyő Iván ide, Fenyő Iván oda, Mikszáth egyik méltatlanul kevesek által ismert munkájáról van szó. Végre nem celebeket mutogatnak és hátha valaki ezt a munkáját is megszereti a Nagy Palócnak, vagy egyáltalán olvas tőle valamit.