„Momentum például mindenkinél nagyobbat akart mondani, ezért kifejtették: most kell csak igazán kimondani, hogy »Slava Ukraini«, mások pedig a volt Moszkva térre (haha) mentek, hogy tüntessenek Trump ellen és Zelenszkij mellett. Igen, Budapesten (haha). Nem tudjuk, hogy Putyin és Trump mennyire ijedtek meg, az viszont rémisztő, hogy mennyire betalált az Ukrajnának nevezett marketingkampány, amit ezúttal is ugyanazok a dologtalan városi fiatalok szoptak be a legjobban, akik a papírszívószálnak is örülnek, meg elhiszik, hogy a szélerőművekben nincsen a környezetre brutálisan káros kenőanyag (hajtóműolajok és hidraulikafolyadékok), hogy az forogni tudjon.
Ők egyébként már régen nem országként tekintenek Ukrajnára, ahol emberek élnek (és sajnos halnak), hanem egy termékként, amitől ők maguk szerintük jobbak, jobb emberek lesznek. Amúgy ez igaz is,
Ukrajna már nem egy ország, hanem egy globális marketingkampány, Zelenszkij pedig nem egy elnök, hanem egy szimbólum, aki egy jól felépített brand arca.
Aki nagyjából tisztában van a brandépítés alapjaival, annak ezt rögtön látnia kell: egy brandnek ugyanis kell egy célközönség, egy üzenet és egy piac, és Ukrajnát éppen ennek alapján építették fel az elmúlt három évben.
Menjünk végig!
Van egy jól kitalált vizuális kommunikáció: Zelenszkij mindig ugyanabban a katonai zöld pólóban jelenik meg. Ez nem véletlen – része a gondosan felépített arculatnak. Aztán vannak világ körüli turnék, ahol nem klasszikus politikai tárgyalásokat folytat, hanem hősként mutatja be magát, egy harcban álló nép vezetőjeként. Mint azok az önsegítő előadások munkanélkülieknek. Közben meg mennek médiakampányok: hollywoodi sztárok állnak ki Ukrajna mellett, influenszerek festik arcukat kék-sárgára, az interneten pedig ezerrel tolják az egyszerű, megjegyezhető, könnyen fogyasztható és hangzatos szlogeneket, mint a »Slava Ukraini«. Na meg a Momentum, és pár belpesti fiatal, akiknek van idejük a jólétben hülyeségeken gondolkozni.
És a dolog működik, az emberek már maguktól csinálják, a napi rutin része, néhány párt és butácskább politikusaik pedig mind reklámozzák tök ingyen a terméket, ami nekik nem hoz hasznot, bár ők azt hiszik, hogy de. És innen tudhatjuk egyébként, hogy nem országként tekintenek már rá, mert egy országot nem lehet három szóval leírni, egy brandet viszont igen.”