Ítéletet mondtak a németek: az EU elrontotta az egészet úgy, ahogy van, de Magyarország nagy nyertes lesz

2024. december 20. 14:08

A németek a szakértő szerint az arroganciájuk miatt buktak el.

2024. december 20. 14:08
Plenary Session in German Bundestag

Andreas Knie, a Berlini Társadalomkutató Központ (WZB) mobilitáskutatója interjút adott a Der Standardnak, amelyben erős ítéletet mondott az egész Európai Unióról és Németországról: a német autóipar válságban van – és ezzel együtt Ausztriát is, számos beszállító vállalatával együtt, a lefelé tartó örvény magával ragadhatja, miközben az elektromobilitás utat tör magának. Kína mellett pedig egy „kis uniós ország lehet a transzformáció nyertese:  

Magyarország Európa jövőbeli akkumulátor-központjaként pozicionálja magát”.

Andreas Knie szerint hazánk a vártnál jóval előrébb jár hazánk az elektromobilitásra történő átállásban, míg a németek „még mindig a belső égésű motorjaik örökké tartó sikeréről álmodoztak.”

Már az interjú elején leszögezte a kutató, hogy Magyarország stratégiája bátor: „Magyarország politikája abból indul ki, hogy rövidesen búcsút veszünk a régi technológiáktól, és lendületesen átváltunk az újra. Kínában, a világ legnagyobb autópiacán, éppen ez történik. Ilyen globális szempontból nézve tehát több érv is szól Magyarország útja mellett.”

Azt pedig „alig meri kimondani” Knie, hogy „Magyarország az élre tör”, „valóban messze előrébb jár az EU-n belül. Azért, mert globálisabban, előrelátóbban gondolkodik, és arra a következő technológiai ugrásra épít, amely biztosan meg fog érkezni. Eközben az EU-országok többsége, különösen Németország, még visszafogott.”

Közben természetesen Kína jár még élen az elektromobilitás terén, „Kína már 2005 óta határozottan átállította iparpolitikáját a tisztán akkumulátoros elektromobilitásra, és előrelátó együttműködéseket kötött afrikai, ázsiai és dél-amerikai beszállítókkal. A második Norvégia, ahol nagyon-nagyon korán teljesen az elektromobilitásra váltottak – hatalmas sikerrel: idén először több tisztán elektromos autó fut az utakon, mint benzines. Harmadik helyen, jelentős lemaradással, az USA említhető.”

A német autókonszernek (BMW, a Mercedes, és a VW-t említi Knie), pedig egy dolog miatt állnak csehül: „a hatalom arroganciája”. „A VW például évtizedeken át remekül megélt Kínából, időnként termékei 60 százalékát ott adta el. Már egészen korán egyértelművé tette a kínai állam, hogy az elektromobilitás irányába akar elmozdulni. A VW-konszern, beleértve az Audit, erre azt mondta: »Nem, mi ezt az utat nem járjuk. Mi, németek megmutatjuk nektek, kínaiaknak, hogyan működik a világ.« 

Hát, most Kína fogja megmutatni nekünk, hogyan működik.”

***

A cikket Közép-Európa szakértője, médiafigyelője és piackutatója, a CEPER szemlézte a mandiner.hu számára.

Nyitókép: Előd és utód: Friedrich Merz CDU-elnök és kancellárjelölt beszédét hallgatja Olaf Scholz szocdem kancellár 
Fotó: Emmanuele Contini / NurPhoto / NurPhoto via AFP

 

Összesen 152 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
ahapersze-3
2024. december 20. 19:32
"Ítéletet mondtak a németek" Legalábbis egy Andreas Knie nevű egyén. Valószínűleg nem reprezentálja egyedül a teljes német lakosság véleményét... "A második Norvégia, ahol nagyon-nagyon korán teljesen az elektromobilitásra váltottak – hatalmas sikerrel: idén először több tisztán elektromos autó fut az utakon, mint benzines." Ez alapján keveri is a dolgokat. Az egy dolog hogy egy ország lakossága milyen autókkal jár és más az hogy az ipara milyen típusú autók gyártását szolgálja ki. Egyébként meg Debrecenben még be se indult a nagy reményű BMW gyár. De a fazon szerint bukó, mert német. De a magyar ipar meg szárnyalni fog ettől függetlenül mégis szerinte...
panyigai péter
2024. december 20. 19:29
Nem értek egyet az akkuközpont-koncepcióval, tipikusan elcseszett stratégia egy nagyon gyorsan fejlődő, ergo nagyon gyorsan változó technológia aktuális állapotába betonozni az egész országot, ráadásul olyanba, ami alapvető dolgokat károsít (víz, talaj, önkormányzatiság stb.) Tipikusan elcseszett stratégia a tömbösödés korában konnektivitásra törekedni, önellátás helyett.
titi77
2024. december 20. 19:23
újabb pofon a BÜDÖSEK-nek. orbán szerintük elszigetelődött a világban! de ki áll szóba ursulával? trump,hszi-csi ping,putyin,erdogan biztosan nem. most akkor ki is van elszigetelődve? na majmok,lehet találgatni.
nesztekjobbrol
2024. december 20. 19:01
majd 26ban nem az erdekel szavazaskor, melyik orszag lehet a nyertes 2056ban... annyi mar latszik hogy a romanokat se fogjuk utolerni 2026ra 100% orban felelosseg
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!