Központi kérdés, hogyan tudjuk támogatni a startupokat Kelet-Európában. Cséfalvay szerint nem ártana arra fókuszálni, ahol versenyelőnyünk van.
Az egyik szerző, az MCC kutatója, Ujvárosi Máté Szingapúrból jelentkezett be, és kiemelte az ország példáját, mivel Szingapúr hazánk lakosságának a felét teszi ki, mégis kétszer akkora a GDP-je, és a robotok elterjedtsége terén a második a világon, Dél-Korea után. Johanyák Csaba kutató azt a kérdést vetette fel, számít-e a befektetők és a startupok közötti távolság.
Székely Orsolya kutatót az érdekelte, milyen ökoszisztémára van szükség ahhoz, hogy a startupok jól teljesítsenek. Lázár Viktor a scaleup, vagyis a néhány év alatt sikeressé váló startupok példáját vizsgálta meg arra jutva, hogy vannak egyes területek, melyekben egy ország cégei jól teljesítenek, ilyen Lengyelországban az egészségügy vagy
Magyarországon a szállítás.
Barbara Kolm kiemelte, hogy a specializáció igenis fontos a gazdaságban, különösen a piacgazdaságban, ahol a verseny és az eredményorientáltság fontos, és erre is kell törekedni. A szabadkereskedelem, a termékek és szolgáltatások szabad áramlásának fontosságát Adam Smith már jól leírta, és a specializáció fontos, hiszen az teljesít jobban a piacon, aki a legjobb szolgáltatást nyújtja. Ezért tehát érdemes a specializációkra építeni, amit ő „pull factornak” nevezett.