Az utasokat kimenekítették, de így sem ért véget a Budapestre tartó óriáshajó kálváriája

2024. szeptember 23. 17:27

A luxushajó egy szakportál szerint még mindig Bécs egyik külvárosában vesztegel.

Nyitókép: VG.hu

Ahogy arról korábban beszámoltunk, a svájci luxushajó, a Thurgau Prestige utasai több napig a fedélzeten ragadtak a dunai árvíz miatt. A 102 utas – köztük 99 svájci – és a 40 fős személyzet azért nem tudta elhagyni a hajót, mert a mólóhoz vezető sétányt teljesen elöntötte a víz, és az osztrák hatóságok megtiltották nekik a leszállást.

Ezt is ajánljuk a témában

A luxushajó vendégeit végül múlt kedden ki tudták menteni az osztrák hatóságok,

de a hajó még mindig a Dunán vesztegel, és nem tudni azt sem egyelőre, mikor indulhat tovább.

Daniel Pauli-Kaufmann, a Thurgau Travel vezérigazgatója elmondta:

mindenképpen visszatérítjük az utazás árát, mert az utazás nem a tervek szerint történt”.

A luxusút résztvevői azonban a bezártságuk alatt sem nélkülöztek a hajón: előadásokkal, bingóval, tombolával, kártyázással és testmozgással töltötték a napjaikat. A beszámolók szerint a hajónak volt elég élelme mind az utasok, mind a személyzet számára – írta a Travelnews.

Bár az utasokat közel egy hete már leszállították a fedélzetről, a Thurgau Prestige még mindig ugyanott áll, ahol a vendégek elhagyták.  A MarineTraffic oldal – amely a folyami hajók útját követi nyomon –  szúrta ki, hogy a luxushajó még mindig Bécs egyik külkerületében, Heiligenstadtban vesztegel.

A portál szerint szerint a Thurgau Prestige végállomása Budapest lett volna, így elképzelhető, hogy amíg nem szabadulnak fel a fővárosi kikötők, addig a Thurgau Prestige egy métert sem fog megtenni a Dunán. A MarineTraffic hozzátette, a hajónak múlt hétfőn, azaz szeptember 16-án kellett volna megérkeznie a magyar fővárosba.

Összesen 7 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
canadian-deplorable
2024. szeptember 23. 18:00
Engem arra a családi útunkra emlékeztet, amikor Kanada keleti partvidékén bálnanéző hajótúrára mentünk. A Fundy öbölben nyílt vízen elkapott egy vihar. Az eső vízszintesen jött, mintha dézsából öntötték volna. Kaptunk eső köpenyt, de a cipőink ronggyá áztak. De, még a vihar előtt láttunk bálnákat. A hajó belső terébe húzódtunk, ahol nagyon nehezen fértünk el, csak állva. Itt kaptuk életem legjobb levesét, afféle tengerész lencse főzelék volt és hihetetlenül jól esett. Később az eső ellenére kimentem a fedélzetre és éppen elmentünk egy oroszlánfókákkal teli sziget mellett. Sajnálatos módon egy fényképet se tudtam az egészről csinálni az eső és szél miatt. Másnap egy nyilvános mosodában szárítottuk a ruhánkat és cipőinket és összebarátkoztunk egy csapat helybelivel. Nagyon barátságos, közvetlen emberek laknak ott. Végül is nagyobb élmény maradt, mintha jó időnk lett volna.
csapláros
2024. szeptember 23. 17:49
Ergit fórumtárssal egyetértve, az utazási iroda helyében meg kéne hirdetni a túra folytatását: aki akar kiszáll, és visszakapja a Bécs-Budapest útra eső rész pénzét, aki meg akar, beszáll és a Budapesti megálló után a magyar pusztán még Paksig barangolhat egyet, az atomerőmű megtekintésével, esetlegesen Dunaföldvár, Harta, Dunavecse magasságában gulyás-csikós és az Állami Népi Együttes csürdöngölős bemutatóival megspékelve. Visszafelé, Neszmélyben borkóstoló a magyar tájak vagy 50 borfajtáját fölvonultatva.
sexykitty-5000088
2024. szeptember 23. 17:37
🍓 ️ ­­É­­r­­­t­­é­k­­­e­­l­d­­­ ­­a­­­ ­­s­z­­­e­x­i­ ­p­­­u­­n­­­c­i­­m­­­a­­t­­ 👉 𝐖­­𝐖­𝐖­­.­­𝐗­𝟏­­­𝟖­­­.­𝐅­𝐔­𝐍
Ergit
2024. szeptember 23. 17:31
Utazás + . Nekem tetszene! Így még kalandosabb és hosszabb!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!